اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی 5 شرکت نرم‌افزار قرآنی

1200 نرم‌افزار قرآنی در نمایشگاه خراسان جنوبی عرضه شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه قرآنی خراسان جنوبی امسال با عرضه یک‌هزار و 200 نرم‌افزار قرآنی فعالیت خود را آغاز کرده است.

1200 نرم‌افزار قرآنی در نمایشگاه خراسان جنوبی عرضه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در نمایشگاه قرآنی خراسان جنوبی که امسال تفاوت شاخص آن محل برگزاری نمایشگاه است، 320 عنوان کتاب گردآوری شده است.

این نمایشگاه در حالی از امروز تا سوم مردادماه در محل هیئت حسینی بیرجند گشایش یافته که سال‌های گذشته در محل سالن نمایشگاه بین‌المللی بیرجند برپا می‌شد.

هرچند برخی پیش‌بینی می‌کنند به دلیل مناسب نبودن مسیر نمایشگاه امسال بازدید کمتر از سال گذشته باشد اما صاحبان غرفه‌ها امیدوارند بازدید بالایی داشته باشد.

10 غرفه در زمینه نشر مکتوب و نرم‌افزار، 10 غرفه در زمینه هنری و 10 غرفه دیگر در بخش‌های جنبی از قبیل حجاب و عفاف، نماز و کودک و نوجوانان از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه قرآنی خراسان جنوبی است که تا سوم مردادماه همه روزه از ساعت 17 تا 23 برای بازدید علاقمندان در محل هیئت حسینی شهرستان بیرجند برپا خواهد بود.

 

وجود 1200 نرم‌افزار قرآنی در نمایشگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه برپایی نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: 320 عنوان کتاب در این نمایشگاه گردآوری شده است.

محمد مطهری‌فر با بیان اینکه در این نمایشگاه حدود یک‌هزار و 200 نرم‌افزار قرآنی و دینی وجود دارد، گفت: هفت ناشر به همراه پنج نمایندگی از استان‌های مختلف در این نمایشگاه حاضر هستند که بیشتر آنها از استان‌های قم، تهران و خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: تعداد سه شرکت و دو نمایندگی در نمایشگاه بزرگ قرآنی حاضر هستند که در امور نرم‌افزاری شرکت کرده و محصولات خود را به مردم ارائه می‌کنند.

 

دو سوم اعتبارات ارشاد به قرآن اختصاص دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی یکی از ماموریت‌های اصلی این اداره‌ کل به شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین راستا نیز دو سوم اعتبارات این نهاد به فعالیت‌های قرآن و مسجد و یک سوم اعتبارات دیگر برای برنامه‌های فرهنگی و هنری هزینه می‌شود.

مطهری‌فر اضافه کرد: در حقیقت برنامه‌های فرهنگی و هنری این نهاد در استان رنگ و بوی قرآنی و دینی دارد.

 

پخش مستقیم مراسم جزء‌خوانی قرآن از شبکه خاوران

وی از راه‌اندازی دو فعالیت قرآنی با عنوان جزء‌خوانی در استان و در شهرستان بیرجند به مناسبت ماه رمضان خبر داد و افزود: یکی از این محافل قرآنی در مسجد امام حسین (ع) و دیگری در محل هیئت محبان‌الزهرا (س) شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم جزء‌خوانی هیئت محبان‌الزهرا (س) بیرجند به طور مستقیم توسط صدا و سیمای استان از شبکه خاوران پخش می‌شود.

مطهری‌فر گفت: با توجه به همجواری این استان با کشور افغانستان و اینکه تهدیدهای نرم دشمن وارد فاز پیچیده‌تری شده است درصدد برپایی نمایشگاه بزرگ قرآنی در خراسان جنوبی شدیم تا مردم به ویژه نسل جوان بیشتر با معارف و ارزش‌های قرآن آشنا شوند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول