اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد:

نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها باید به‌روز رسانی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بر به‌روز رسانی نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها برای کار کتابداری تاکید کرد.

نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها باید به‌روز رسانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارسائیان در جلسه کارگاه آموزشی نرم‌افزار پیام مشرق اظهار داشت: به‌روز رسانی نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ها از ضروریات کار کتابداری است.

وی عنوان کرد: یکی از اولویت‌های سال جاری اداره کل استان یزد، برنامه‌ریزی برای به‌روز رسانی نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌ای است و زیرساخت‌های لازم همچون ایجاد خط اینترنت اختصاصی کتابخانه‌ها فراهم شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد افزود: به‌روز رسانی نرم‌افزارهای مدیریت کتابخانه‌ای و همگام بودن با پیشرفت‌های فناوری اطلاعات، برای کار کتابداری ضروری است و به همین دلیل راه‌اندازی برنامه تحت وب پیام مشرق در کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شده است.

وی با اعلام اینکه بروز مشکل در ابتدای هر اقدام بزرگی اجتناب‌ناپذیر است، بیان داشت: پس از عبور از مرحله گذار و رفع مشکلات نرم‌افزار، توانایی‌های بسیار پیام مشرق در زمینه فهرست‌نویسی و گزارش‌گیری، به کمک کتابداران خواهد آمد.

پارسائیان یادآور شد: با تلاش واحدهای فناوری اطلاعات و امور کتابخانه‌های اداره کل استان یزد، نرم‌افزار پیام مشرق هم‌اکنون در 43 کتابخانه عمومی یزد راه‌اندازی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک تمام کتابخانه‌های استان به نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها مجهز شوند.

کارشناس امور کتابخانه‌های استان یزد نیز در این جلسه، نحوه عملکرد قسمت‌های مختلف نرم افزار پیام مشرق را برای شرکت‌کنندگان دوره تشریح کرد و به سئوالات آنها پاسخ گفت.

حامد عطارها همچنین خواستار خویشتنداری مسئولان و کتابداران برای عبور از مراحل اولیه راه‌اندازی این نرم‌افزار شد و گفت: مشکلات برنامه پیام مشرق به طور جدی در حال پیگیری و رفع است.   

دومین کارگاه آموزشی نرم‌افزار پیام مشرق ویژه کتابداران استان یزد، با حضور بیش از 70 نفر از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی یزد در سالن اجتماعات کتابخانه امام علی(ع) برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول