اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت ارشاد خبر داد

پایان فاز نخست کتابخانه الکترونیکی با محوریت امام رضا (ع) در قالب نرم‌افزار

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت ارشاد از پایان فاز نخست کتابخانه الکترونیکی با محوریت امام رضا (ع) در قالب نرم افزار خبر داد.

پایان فاز نخست کتابخانه الکترونیکی با محوریت امام رضا (ع) در قالب نرم‌افزار

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی سروری‌مجد در جلسه کمیته علمی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با ارائه گزارش عملکرد، اظهار کرد: از سال 90 پژوهشگاه به تالیف 13 اثر پژوهشی در ارتباط با حضرت رضا (ع)، تولید نرم‌افزار، دایرة‌المعارف و تدوین چشم‌انداز جشنواره بین‌المللی امام‌ رضا (ع) را به عهده دارد.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز نخست کتابخانه الکترونیکی با محوریت امام رضا (ع) در قالب نرم‌افزار به پایان رسیده است، گفت: در حال حاضر 120 عنوان کتاب برای بارگذاری در این نرم‌افزار آماده شده که در فازهای بعدی این تعداد به یک ‌هزار عنوان می‌رسد.

سروری ادامه داد: این نرم‌افزار که به سفارش دبیرخانه جشنواره توسط مرکز تحقیقات نور در قم آماده می‌شود، مجموعه‌ای از کتاب‌های تولید شده از قرن دوم هجری تاکنون است.

وی در ارتباط با نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزار قابلیت جست‌وجو، پژوهش بسیار قوی و آسان را از کتب منتشر شده در سال‌های گذشته را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که فاز نخست به زبان فارسی و عربی می‌باشد.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فاز دوم این نرم‌افزار سعی داریم با فراخوان کردن ناشران و مولفان نسخه‌های چاپی موجود با محوریت حضرت رضا (ع) را شناسایی و پس از تحقیق در محتوا، بارگذاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار که خود به تنهایی کتابخانه‌ای جامع است که کتب دارای شناسنامه با محوریت حضرت رضا (ع) را در خود جای داده و به صورت الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

سروری در ادامه از رونمایی چندین مقاله در جشنواره امام رضا (ع) خبر داد و گفت: در دهمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از 70 مقاله ترجمه شده رونمایی می‌شود.

معاون پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات وزارت ارشاد ادامه داد: در همین راستا این پژوهشگاه آثار پژوهشی 9 ساله گذشته را که تقریباً 90 مقاله علمی برگزیده بود از استان‌های سراسر کشور جمع‌آوری کرد و به سرویراستار و متخصصین حوزه ارسال نمود که از این میان 70 مقاله برای ترجمه انتخاب شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول