اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی:

به نرم‌افزارهای دیجیتالی کتاب بیشتر توجه شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید در نمایشگاه کتاب جدیدترین امکانات و نرم‌افزارهای دیجیتالی حاوی مقالات و کتاب‌های روز در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

به نرم‌افزارهای دیجیتالی کتاب بیشتر توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم فتح‌الهی عصر شنبه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی دهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که 16 مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار می‌شود، بر برگزاری تورهای دسته جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان و دانش‌آموزان مدارس مختلف برای بازدید از نمایشگاه کتاب تاکید کرد.

وی افزود: زمان برگزاری نمایشگاه برای دانشجویان و دانش‌آموزان مناسب است لذا باید اطلاع‌رسانی و فضاسازی مناسبی قبل از برگزاری نمایشگاه در سطح شهر انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مطبوعات محلی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی نمایشگاه بهره برد، ادامه داد: متاسفانه کتاب از سبد هزینه‌های خانوار حذف شده است و اتفاقاتی افتاده که مردم یک حالت سیری و اشباع نسبت به مطالعه کتاب پیدا کرده‌اند.

فتح‌الهی با انتقاد از اینکه مردم نسبت به کتاب نیازی احساس نمی‌کنند،‌ گفت: مردم برای تهیه ارز مسافرتی آنچنان شتابی دارند که برای تازه‌های نشر و حتی کتاب تخصصی رشته دانشگاهی آن ولع و اشتیاق دیده نمی‌شود و این باید آسیب‌شناسی شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را حداقل کار فرهنگی در شرایط کنونی دانست و گفت: اوضاع مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و باید نسبت به رقبای کتاب و کاربری آنها فکری اساسی کرد.

فتح‌الهی با اشاره به اینکه ورود نرم‌افزارهای دیجیتالی باعث شده تا عرصه بر کتاب تنگ شود،‌ خاطرنشان کرد: اگرچه در دنیای کنونی انتقال اطلاعات و علوم جدید لزوما از طریق کاغذ نیست ولی در هر صورت باید نوشتن کتاب اتفاق بیافتد تا اطلاعات وارد فضای مجازی دنیای دیجیتال شود و این ارزش و اهمیت کتاب را نشان می‌دهد.

وی گفت: باید در کتابخانه‌ها جدیدترین امکانات و نرم‌افزارهای دیجیتالی حاوی مقالات و کتاب‌های روز در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد ولی از این جنس خدمات کمتر در کتابخانه‌ها ارائه می‌شود و ضروری است از حالت سنتی فاصله گرفته و به دنیای دیجیتال متصل شویم.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه به کیفیت‌بخشی محتوای کتاب‌های نمایشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: یک تیم ممیزی باید نسبت به بهبود کیفیت کتاب‌ها اقدام کند و نباید با کتاب‌های سطحی و عامیانه فضای تخصصی نمایشگاه صدمه ببیند.

وی از مسئولان برگزاری نمایشگاه خواست وسایل نقلیه عمومی برای تردد علاقه‌مندان از نقاط مختلف شهر ارومیه و حتی شهرستان‌های استان به محل نمایشگاه را تدارک ببینند.

فتح‌الهی برگزاری تورهای دسته جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان و دانش‌آموزان مدارس مختلف برای بازدید از نمایشگاه کتاب را مورد تاکید قرار داد و افزود: تورهای شهرستانی نیز می‌تواند در امر تبلیغ و انتشار فرهنگ کتاب‌خوانی موثر باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار همکاری و هماهنگی بین بخشی سازمان‌ها در برگزاری نمایشگاه کتاب را یک ضرورت و اولویت برشمرد و گفت: نهادهای فرهنگی مثل صدا و سیمای استان در این راستا مسئولیت بزرگی دارند و امیدواریم مثل سال‌های گذشته پشتیبانی خوبی از نمایشگاه کتاب به عمل آورند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول