اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز عفاف و حجاب

نرم‌افزار سیمای عفاف رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مراسم رونمایی از نرم‌افزار سیمای عفاف و حجاب از تولیدات مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما در قم برگزار شد.

نرم‌افزار سیمای عفاف رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم نرم‌افزار چند رسانه‌ای «سیمای عفاف، رسانه ملی و فرهنگ عفاف و حجاب» که با هدف توانمندیسازی مدیران، برنامه‌سازان و کارشناسان رسانه ملی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تولید شده امروز طی مراسمی با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

این نرم‌افزار شامل هفت بخش پژوهش‌های برنامه‌ای،‌ بایسته‌های برنامه‌سازی، متن‌های برنامه‌ای، مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، نرم‌افزارهای حجاب و عفاف، مباحث کارشناسی، تولیدات رسانه‌ای و هجوم رسانه‌ای است.

در بخش نخست این نرم‌افزار با عنوان پژوهش‌های برنامه‌ای مهم‌ترین مباحث مطرح در حوزه عفاف و حجاب در ایران اسلامی بر اساس رویکردهای تخصصی طبقه‌بندی شده است.

همچنین در این بخش محتواهای علمی مورد نیاز برای برنامه‌سازی شامل اهداف برنامه‌سازی، محوریابی، منبع‌شناسی و... ارائه شده است.

حجاب در اسلام، فلسفه و چرایی حجاب و عفاف، دلایل و زمینه‌های روان‌شناسی و جامعه شناختی بدحجابی، بررسی تاریخی و جریان شناسی حجاب در ایران، نظام اسلامی و مسئله حجاب، آسیب‌ها و بایسته‌های گسترش فرهنگ حجاب و مخاطب‌شناسی در تبلیغ و ترویج حجاب موضوعات مهم این بخش است.

بایسته‌های برنامه‌سازی عنوان بخش دیگری از نرم‌افزار سیمای حجاب است که در این بخش از دیدگاه‌های تخصصی کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در قالب مقاله علمی و گفت‌وگو استفاده شده است. همچنین در این بخش عملکرد رسانه ملی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مورد بررسی قرار گرفته است.

متن‌های برنامه‌های بخش سوم نرم‌افزار سیمای حجاب است که در آن آثار متعددی که مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قالب کتاب، نشریه، متن کوتاه و... تهیه کرده، ارائه شده است.

مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار به شمار می‌رود که در آن سازمان‌ها، نهادها، مراکز و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فعال در زمینه عفاف و حجاب معرفی شده و راه‌های برقراری ارتباط با این پایگاه‌ها نیز مشخص شده است.

نرم‌افزارهای عفاف و حجاب و مباحث کارشناسی دو بخش دیگر نرم‌افزار سیمای عفاف را تشکل می‌دهند که در بخش مباحث کارشناسی آشنایی تخصصی پژوهشگران و برنامه‌سازان رسانه ملی با مباحث گوناگون مرتبط با فرهنگ عفاف و حجاب و پیش نیازهای تهیه و تولید برنامه‌های فاخر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول