اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امیرآبادی خبر داد

چرخ‌های واحد‌های صنعتی تعطیل به حرکت در می‌آید / راه آهن از شهر قم خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس از تلاش برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی نیمه فعال و تعطیل قم خبر داد و گفت: با رفع مشکلات به زودی چرخ واحد‌های صنعتی تعطیل به حرکت درآید.

چرخ‌های واحد‌های صنعتی تعطیل به حرکت در می‌آید / راه آهن از شهر قم خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد امیرآبادی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی شهرداری قم برگزار شد از برگزاری جلسه مجمع نمایندگان قم در دفتر دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مسائلی از جمله مشکلات شهرک‌های صنعتی قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی مجمع بنده و حجت‌الاسلام آشتیانی از شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کردیم خاطر نشان کرد: در این شهرک از 11 واحد صنعتی بازدید کردیم و با برخی از مشکلات و مسائل این واحد‌ها از نزدیک آشنا شدیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر واحد‌های صنعتی قم بین 15 تا 23 درصد نیمه فعال هستند یادآور شد: گردش نقدینگی، بحث‌های مختلف زیرساخت، مسائل مالیاتی و... از اصلی‌ترین علل تعطیلی این واحدها است.

وی با بیان اینکه در جلسه مجمع نمایندگان قم گزارشی در مورد مسائل و مشکلات هر سه شهرک‌های صنعتی شکوهیه،‌ سلفچگان و محمودآباد ارائه شد اظهار کرد: با مصوبه مجمع قرار بر این شد نمایندگان ویژه وزیر صنعت، معدن، تجارت، رئیس شهرک‌های صنعتی و نماینده ویژه بانک مرکزی طی روزهای پنجم و ششم شهریور به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی در قم حضور پیدا کنند.

امیرآبادی ابراز کرد: امیدواریم با پیگیری مسئولان استان و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر مشکلات صنعت‌گران استان رفع شود و چرخ واحد‌های تعطیل به حرکت درآید.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس شهرک‌های صنعتی و نماینده بانک مرکزی در قم موجب رفع برخی از مشکلات بخش‌های مختلف صنعت خواهد شد، تاکید کرد: امیدوارم خبرنگاران در این زمینه نیز مجمع نمایندگان را کمک کنند و مسائل و مشکلات را انعکاس دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از خبرنگاران خواست قبل از اجرای پروژه‌های شهری اگر مشکل یا مسئله‌ای وجود دارد به مجمع نمایندگان و مدیران شهری منتقل کنند و زمانی که پروژه‌ای شروع می‌شود آن پروژه را مورد حمایت قرار دهند.

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری راه‌آهن از سطح شهر قم اظهار کرد: این طرح به تایید مجمع نمایندگان قم نیز رسید و با توجه به پیشنهاداتی که در این زمینه ارائه شده است امیدواریم در آینده دیگر قطاری از داخل شهر قم عبور نکند.

امیرآبادی افزود: دو هفته پیش جلساتی با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن داشتیم و با پیشنهاداتی که ما ارائه دادیم در سه سال آینده را‌ه آهن قم از داخل شهر جمع‌آوری می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی پیشنهادی که ما دادیم را پذیرفت و کتبا نوشت که راه‌آهن جمع شود که باید در این خصوص حوصله به خرج بدهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با یاری خدا و پیگیری نمایندگان قبل قم از سه ماه آینده قطار باری وارد قم نمی‌شود خاطر نشان کرد: روزانه حدود 38 قطار از قم عبور می‌کند که اکثر آنها قطار باربری هستند که صدای زیادی نیز تولید می‌کنند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که قبلاً شده است قطارهای باربری از شهر خارج خواهند شد ولی ما پیگیری می‌کنیم تا به طور کلی راه آهن از داخل شهر قم جمع شود و شهر سیما و منظر خوبی پیدا کند.

امیرآبادی تاکید کرد: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه پیشنهادی دارند ارائه دهند که پس از بررسی اگر پیشنهاد مناسبی بود مورد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد بحث در مجلس طرح جامع رسانه‌ است یادآور شد: اگر خبرنگاران استان در موضوعاتی همچون سایت‌ها که قانون جامعی درباره آن نداریم پیشنهادی دارند ارائه دهند تا ما آن را به عنوان پیشنهاد به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه دهیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول