اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

64 کیلومتر راه آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است/ پیشرفت 40 درصدی راه آهن اردبیل - میانه

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل ـ میانه در هشت قطعه و با تلاش شش پیمانکار در حال اجراست که 64 کیلومتر آن آماده ریل‌گذاری است.

64 کیلومتر راه آهن اردبیل آماده ریل‌گذاری است/ پیشرفت  40 درصدی راه آهن اردبیل - میانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه توسعه راه‌ها و محورهای مواصلاتی اردبیل اظهار داشت: بخش عمده‌ای از کار ساختمان‌سازی و معماری در اجرای این پروژه در دست اقدام است که اگر شرایط جوی همانند سال گذشته اجازه دهد و اعتبار مورد نیاز نیز تأمین شود سال آینده در همین موقع شاهد افتتاح و راه‌اندازی راه‌آهن اردبیل ـ میانه خواهیم بود.

وی در خصوص اتصال این مسیر به پارس‌آباد و شمال استان و همچنین حوزه قفقاز بیان داشت: در این زمینه مطالعات اولیه در حال انجام است که تا پایان مطالعات و همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه را در این مسیر شاهد خواهیم بود.

این مسئول راه آهن اردبیل ـ میانه را از طرح‌های مهر ماندگار توصیف کرد و افزود: اجرای این پروژه و اتصال مرکز استان به راه آهن سراسری از آرمان‌های بلند مردم منطقه است که انتظار می‌رود بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری مردم، این پروژه نقطه اتصال استان به مرکز کشور با خط ریلی مناسب باشد که از سال 85 بعد از انجام مطالعات متعدد با روی کار آمدن دولت نهم عملیات اجرایی این پروژه نیز انجام شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه تا کنون 120 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، افزود: پیشرفت این پروژه 38 تا 40 درصد است ولی اینکه بتوان 60 درصد باقیمانده را در فرصت یک ساله انجام داد سئوالی است که از سوی مردم مطرح می‌شود.

صابری تصریح کرد: ما به مردم وعده می‌دهیم در صورت تأمین اعتبار و همچنین مناسب بودن وضعیت آب و هوایی قادر خواهیم بود این پروژه را در موعد مقرر با توجه به توان و ظرفیت کار پیمانکاران تکمیل کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

این مسئول ادامه داد: برای این پروژه قرار است با تاکید وزیر راه و شهرسازی از سه حوزه فروش اوراق مشارکت اعتبارات راهسازی و اعتبارات مهر ماندگار بودجه‌ای تخصیص یافته و تامین شود تا بتوانیم مرداد سال آینده این پروژه اساسی را افتتاح کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در خصوص احداث ایستگاه‌های راه آهن اردبیل ابراز داشت: با انجام مناقصه برای انتخاب پیمانکار این سه ایستگاه در محدوده اردبیل به شکل مرکزی و دو ایستگاه دیگر در مسیر فیروزآباد و محل دیگر تعیین شده احداث می‌شود تا مردم استان اردبیل در این زمینه نیز به ویژه در تردد با مشکلی مواجه نشوند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول