اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین و پیشوا:

پروژه راه‌آهن تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا به شرکت مترو واگذار شد‌

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین مرحله واگذاری پروژه راه‌آهن شهری تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا به شرکت مترو انجام و پرونده مذکور به طور کامل به شرکت مترو تهران واگذار شد.

پروژه راه‌آهن تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا به شرکت مترو واگذار شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی دفاتر نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، سید حسین نقوی‌حسینی گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان و مساعدت ‌دولت، آخرین مرحله واگذاری پروژه راه‌آهن شهری به شرکت مترو نیز انجام شد و پرونده مذکور به طور کامل به شرکت متروی تهران واگذار شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه پروژه مذکور گفت: راه‌آهن شهری تهران ـ قرچک ـ ورامین ـ پیشوا در سفر اول هیئت دولت تصویب شد و راه‌آهن جمهوری اسلامی به‌ عنوان دستگاه مجری انتخاب و اجرای پروژه آغاز شد. 

وی ادامه داد: حق مردم ما نیست که به جای مترو به شبکه راه‌آهن تهران متصل شوند و از خدمات راه‌آهن استفاده کنند. خدمات راه‌آهن خوب است اما مردم ما مترو می‌خواهند و قولی هم به مردم داده شده بود قول مترو بود. اگر راه‌آهن اجرا شود مردم مجبور می‌شوند جهت سوار شدن به قطار به ایستگاه راه‌آهن مراجعه کنند، از قطار و لوکوموتیو راه‌آهن استفاده کنند که زمان رفت و برگشت آن طولانی است و در نهایت مسافرین باید در ایستگاه راه‌آهن تهران پیاده و یا سوار شوند که خود مشکلی بر مشکلات می‌افزاید.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: به همین دلیل واگذاری پروژه راه‌آهن شهری به شرکت مترو تهران به طور جدی دنبال شد‌ تا اینکه با حمایت ائمه جمعه، فرمانداران و خانواده معظم شهدا در تابستان سال گذشته موفق به دریافت دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری پروژه به شرکت مترو شدیم.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از دستور رئیس جمهور جلسات متعدد و مکرر در حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط و ‌مسئولان شهرستان تشکیل شد تا نحوه انتقال پروژه از راه‌آهن به شرکت مترو صورت پذیرد.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: اکنون شرکت مترو هم صاحب کل پروژه و هم صاحب ردیف اعتباری آن است. در آخرین گفت‌وگویی که با مدیرعامل شرکت مترو داشتم گفتند که به شدت به دنبال تهیه طرح پروژه مبتنی بر وضع موجود و طراحی ایستگاه‌های مترو و همچنین کسب و دریافت اعتبارات مورد نیاز هستیم و با قدرت و سرعت ادامه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شخصاً نسبت به پروژه عنایت و توجه دارد، عنوان کرد: انقلاب مهمی در پروژه خدمت‌رسانی مترو به مردم منطقه شد. اکنون باید مسئولان شهرستان با پیگیری مستمر به دنبال تحقق مترو شهرستان باشند.

انتهای پیام/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول