اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از افتتاح راه‌آهن رشت ـ قزوین در خرداد سال 92 خبر داد و گفت: راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راه‌آهن رشت ـ قزوین 74 درصد پیشرفت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت راه روستایی استان اظهار کرد: سال گذشته مجموع اعتبارات راه روستایی گیلان 48 میلیارد تومان بوده اما مبلغ 13.5 میلیارد تومان معادل 28 درصد آن به گیلان اختصاص داده شده است.

وی تعهد راه و شهرسازی گیلان در بخش راه روستایی را 501 کیلومتر در سال گذشته عنوان کرد و افزود: تاکنون 227 کیلومتر از تعهدات مذکور آسفالت شده و 274 کیلومتر از تعهد باقی مانده است.

شعبانپور میزان تعهد انجام شده راه و شهرسازی گیلان را 23 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: امسال اعتبارات مذکور از ملی تبدیل به استانی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مجموع بودجه راه روستایی استان در سال جاری را 8 میلیارد و 800 میلیون تومان خواند و ابراز کرد: بودجه اختصاص داده شده کمتر از مطالبات ما است.

وی با بیان اینکه 35 درصد از اعتبارات مذکور به مطالبات سال گذشته اختصاص داده شده است، بیان کرد: بقیه اعتبارات به پروژه‌هایی که تعهد کردیم، اختصاص یافته است.

شعبانپور در ادامه به پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین به طول 164 کیلومتر اشاره کرد و گفت: مبلغ 350 میلیارد تومان تاکنون به پروژه مذکور اختصاص داده شده و برای اتمام زیرسازی، ریل‌گذاری و روسازی نیازمند 450 میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان پیشرفت فیزیکی راه‌آهن رشت ـ قزوین را 74 درصد ذکر کرد و افزود: وضعیت اختصاص اعتبارات به پروژه مذکور مناسب است و اگر با همین روند ادامه یابد در خرداد سال 92 به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول