اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان خبر داد

ساخت مدل مشابه دیواره سنگ‌نوردی در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان گفت: مدل مشابه دیواره سنگ‌نوردی برای نخستین بار در کشور در استان زنجان ساخته شد.

ساخت مدل مشابه دیواره سنگ‌نوردی در زنجان

جلیل خاوندگار امروز در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان زنجان یکی از پارک‏‌های پیش‌رو در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک علم و فناوری استان زنجان با طرح‏های جدیدی در نمایشگاه دولت مهر حضور یافته است، خاطرنشان کرد: این طرح‏ها برای آینده فناوری در کشور بسیار موثر است.

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان زنجان تاکنون 54 شرکت دانش‌بنیان را راه‏‌‌اندازی کرده است، اضافه کرد: برخی از این شرکت‏ها موفقیت‏‌های بسیار بالا و برخی نیز موفقیت‎های قابل توجهی کسب کرده‎اند.

وی یادآور شد: یک سوم از شرکت‎های دانش‌بنیان در استان زنجان در حال رشد هستند و در این زمینه کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

خاوندگار به ساخت دیواره مدل مشابه دیواره سنگ‌نوردی برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و افزود: این دیواره خطرات دیواره‎های بلند تمرینی قدیمی را ندارد.

وی افزود: هزینه‏‌هایی که برای سالن‎های بلند مورد نیاز است در طرح مدل مشابه دیواره سنگ‌نوردی نیاز نیست و سرعت نیز در این دیواره جدید بهتر تنظیم می‎شود.

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به اینکه فناوری‎های مختلفی در زمینه سخت‌افزار، نرم‌افزار، حوزه نانو و الکترونیک در نمایشگاه دولت مهر به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از بزرگ‎ترین موفقیت‎ها در استان زنجان است که دستاوردهای زیادی را به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه قبل از ایجاد پارک علم و فناوری در استان زنجان ارتباطی بین دانشگاه و صنعت وجود نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر جوانان استان توانسته‏‌اند ارتباط خوبی با صنایع محلی ایجاد کنند.

خاوندگار با اشاره به اینکه صنایع محلی استان زنجان شامل صنایع الکترونیکی، سرب و روی و بخشی از صنایع برق و مخابرات است، ادامه داد: در حال حاضر افرادی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‎کنند با صنایع محلی ارتباط برقرار کرده‎اند.

وی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از شرکت‏‌های دانش بنیان برای صنایع موجود در استان زنجان در بخش‏‌های مختلف فناوری‏‌های جدید، فناوری‏‌های پایین و متوسط فعالیت می‎کنند.

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 200 نفر در مقاطع مختلف دکتری تا کاردانی در پارک علم و فناوری استان زنجان مشغول هستند، تصریح کرد: این افراد که در آینده فناوری در کشور نقش مهمی دارند و توانسته‏‌اند 240 نفر را به استخدام خود درآورند.‎

وی خاطرنشان کرد: یک هسته فعال و جوشنده فناوری در استان زنجان ایجاد شده است که امید به بالندگی آن بسیار زیاد است.

خاوندگار با بیان اینکه فن‏‌آوران مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زمینه‏‌های الگوشدن برای سایر دانشجویان و اساتید را دارند، ادامه داد: این فن‎آوران و کارآفرینان ابتکارات زیادی را در سطح ملی و بین‎المللی به ثبت رسانده‏‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شعار "ما می‏‌توانیم" عملا با حضور پارک‏‌های علم و فناوری در کشور موجودیت پیدا کرده است، تصریح کرد: افراد فعال در این پارک‎ها فناوری‎ها و ابتکارات مهمی را در سطوح مختلف توسعه داده‎اند.

رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته پارک علم و فناوری استان زنجان در بخش مدیریت به عنوان بهترین مدیریت پارک علم و فناوری در سطح کشور انتخاب شده است، یادآور شد: این امر بیانگر این است که اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور و استان زنجان در زمینه علم و فناوری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از 9 کارآفرین برتر در استان زنجان، پنج کارآفرین متعلق به مرکز رشد و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان زنجان است، اضافه کرد: این امر نشان می‏‌دهد که پارک علم و فناوری استان توانسته است اقدامات و فعالیت‎های جدیدی را انجام دهد و موفقیت‎هایی را کسب کند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول