اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج:

هدف مراکز رشد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: هدف مراکز رشد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور به منظور افزایش تولیدات بر مبنای دانش و علم است.

هدف مراکز رشد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است

عادل صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: مراکز رشد به عنوان حلقه‌ای مفقوده فاصله بین تولیدات بر اساس دانش و علم با تولیدات سنتی را از بین برده و تولیدات را به سمت تولیدات دانش‌بنیان سوق می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در مراکز رشد با دریافت مشاوره، آموزش و حمایت‌های مادی فرصت تبدیل ایده‌های خود به عمل را به دست می‌آورند و با این مهم مسیر توسعه صادرات تولیدات دانش‌بنیان تسهیل می‌یابد.

به گفته صلواتی، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان تا مرحله رشد و استقلال و خروج از زیرپوشش مرکز رشد حمایت خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: درآمدزایی هدف ایجاد مراکز رشد نیست بلکه هدف مراکز رشد حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور به منظور افزایش تولیدات بر مبنای دانش و علم است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تصریح کرد: برای هسته‌های فناور دو مرحله رشد و پیش رشد تعیین شده است که در مرحله پیش از رشد حمایت 5 میلیون تومانی و در مرحله رشد هم از کمک 20 تا 25 میلیون تومانی برخوردار می‌شوند.

صلواتی در ادامه به تشریح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج پرداخت و گفت: این مرکز از سال گذشته مجوز خود را از وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی دریافت کرده و از سال‌جاری نیز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی از استقرار چهار هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: فعالیت این هسته‌ها در زمینه‌های طرح موبایل به موبایل، نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی، تهیه دستگاه کلرزن آب و یک نرم‌افزار دیگر است که هر کدام در مرحله‌ای از رشد قرار دارند.

به گفته صلواتی، طرح دستگاه کلرزن که ایده آن به عمل تبدیل شده و نخستین قرارداد خود را برای تولید این محصول با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان منعقد کرده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج به تدوین برنامه‌ای 5 ساله در قالب طرح کسب و کار مرکز اشاره کرد و افزود: بر اساس این برنامه، تا پایان امسال باید 10 واحد فناور در مرکز رشد سنندج استقرار یافته و هر ساله تعداد این واحدها به رقم‌های بالاتری برسد.

وی در پایان از افرادی که دارای ایده هستند و از افراد تحصیلکرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خواست تا برای تبدیل ایده خود به محصول به مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول