اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان نانو ساختار آرین زنجان:

شرکت‌های دانش بنیان، ایران را به صادرکننده فناوری تبدیل کرده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان نانو ساختار آرین زنجان گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایران را از یک وارد‌کننده فناوری به یک صادرکننده قدرتمند فناوری در عرصه‌های بین‌المللی مبدل ساخته است.

شرکت‌های دانش بنیان، ایران را به صادرکننده فناوری تبدیل کرده‌اند

مجید محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: تنها راه پیشرفت و توسعه پایدار کشور و مقابله با تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، از طریق توسعه علم به ‌ویژه فناوری است.

وی با بیان اینکه شکی نیست که تولید محصولات دانش ‌بنیان و فناورانه تنها از طریق نیروهای انسانی نخبه، متخصص و متعهد در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان میسر می‌شود، افزود: در حال حاضر به دلیل برتری و پیشتازی کشورهای غربی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی تنها به‌ واسطه دستیابی آنها به محصولات فناورانه و حرکت آنها در مرزهای دانش است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان نانو ساختار آرین زنجان تصریح کرد: اگر کشوری نتواند در زمینه‌های علمی و فناوری‌های راهبردی فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کمتر کرده و حفظ کند، همواره در مناسبات و مذاکرات بین‌المللی از توان و قدرت چانه‌زنی کمتری برخوردار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با توجه به سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، حمایت‌ها و بسترسازی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صورت‌پذیرفته به ‌ویژه در حوزه فناوری‌های راهبردی، جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌های بسیار ارزشمند در علوم و فناوری‌های روز دنیا دست‌یافته است، افزود: علت اصلی عصبانیت و ناتوانی کشورهای غربی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران نیز همین پیشرفته‌ها است.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر با دستیابی به فناوری‌های کاربردی، بسیاری از مشکلات موجود در صنایع کشور با دانش و فناوری بومی مرتفع شده و وابستگی به دولت‌ها و شرکت‌های غربی به‌ شدت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه صنایع دفاعی و یا در حوزه‌های مرتبط با انرژی از جمله صنایع زیر پوشش وزارتخانه‌های نیرو، نفت، صنعت و معدن و تجارت با تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، مشکلات موجود برطرف شده است، افزود: دانش‌های فنی بسیار ارزشمندی نیز در کشور توسعه یافته است که نقش و جایگاه کشور را از یک واردکننده فناوری به یک صادرکننده قدرتمند فناوری در عرصه‌های بین‌المللی مبدل ساخته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان نانو ساختار آرین زنجان ادامه داد: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی‌های جامع و مناسبی برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از فعالیت‌های این دسته از شرکت‌ها صورت پذیرفته است و در این ارتباط زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مناسبی نیز شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه با این وجود همه فعالیت‌های انجام شده مشکلات و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، افزود: حمایت‌های مادی صورت‌پذیرفته از شرکت‌های دانش بنیان با حجم و اهمیت فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هماهنگی نداشته و نیازمند یک بازنگری در این زمینه است.

محمدی یادآور شد: فرآیندهای تعریف‌شده برای اختصاص این دسته از حمایت‌های مادی معمولا دشوار بوده و نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به سرعت توسعه فناوری‌ها در جهان، پارامتر زمان برای شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار حیاتی است، افزود: حمایت از این نوع شرکت‌ها باید با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول