اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهنوج خبر داد

مطالعه راه آهن دوراهی بم جیرفت، کهنوج و بندرعباس

خبرگزاری فارس: فرماندار کهنوج گفت: مطالعه راه آهن دوراهی بم جیرفت، کهنوج و بندرعباس از مهم‌ترین پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در حال انجام است.

مطالعه راه آهن دوراهی بم جیرفت، کهنوج و بندرعباس

عباس اطمینانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: مطالعه راه آهن دوراهی بم جیرفت، کهنوج و بندرعباس از مهم‌ترین پروژه‌های سفر ریاست جمهوری در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه احداث مسکن افزود: پروژه مسکن مهر یک هزار و 500 واحدی و مسکن تعاونی و آزاد 400 واحدی با 50 درصد پیشرفت در حال اجرا است که امیدواریم تا پایان سال جاری، 2 هزار واحد کامل در اختیار جمعیت شهری مردم کهنوج قرار گیرد.

اطمینانی تصریح کرد: دو هزار واحد بازسازی ناشی از خسارت سیل سال 89 – 88  نیز مصوب شده است که به زودی در اختیار مردم شهر کهنوج  قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: تعداد مسکن روستایی نیز تا پایان سال به یک هزار واحد می‌رسد تا مشکل مسکن جمعیت روستایی را نیز برطرف کند.

اطمینانی در مورد بهداشت و درمان این شهرستان عنوان کرد: تکمیل و تجهیز icu و اورژانس بیمارستان 12 فروردین، همچنین افزودن 80 تختخواب دیگر به آن و ساخت درمانگاه شماره سه نیز در حال اجرا است.

فرماندار کهنوج گفت: با اجرای پروژه پزشک خانواده همه جمعیت شهری همانند جمعیت روستایی مورد درمان رایگان و بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

اطمینانی در مورد اشتغال این شهرستان بیان داشت: با توجه به اینکه دولت برای بخش کشاورزی اهمیت ویژه‌ای قائل است با  فعال شدن کارگروه توسعه کشاورزی در شهرستان کهنوج برای جوانان جویای کار تا سقف 300 میلیون ریال وام اشتغال در بخش کشاورزی  درنظر گرفته شده که کارهای آن در حال انجام است.

وی اذعان داشت: پروژه‌های کارخانه کاشی و سرامیک با اشتغالزایی برای 400 نفر، چند کارخانه صنعتی با اشتغالزایی برای حداکثر 200 نفر و چند کارخانه آجر و همچنین ایجاد دو هزار شغل در بخش دولتی و خصوصی از فعالیت‌های مورد نظر در سال جاری است.

اطمینانی با اشاره به مشکلات معدن تیتانیوم خاطرنشان کرد: معدن تیتانیوم یکی از دغدغه‌های اصلی شهرستان کهنوج است که در دور سوم سفر ریاست جمهوری مصوب شد به بخش خصوصی واگذار شود.

وی اظهار داشت: اما به دلیل 400 میلیارد تومان هزینه جنبی و فرآوری، هیچ سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی نداشته است.

اطمینانی تصریح کرد: بر همین اساس طی نشستی که نماینده مردم شهرستان کهنوج در مجلس شورای اسلامی با وزیر صنعت و معدن داشته است در سفر سوم ریاست جمهوری برای تخصیص اعتبار در دستور کار قرار گرفته است تا ان‌شاءالله تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول