اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور:

تخریب بقاع متبرکه نشان از وحشیگری وهابیت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه‌های تهران گفت:‌ تخریب بقاع متبرکه به ویژه مزار ائمه هدی در بقیع نشان از وحشی‌گری و خشونت فرقه ضاله وهابیت است که با اسلام و تشیع دشمنی سرسختانه دارند.

تخریب بقاع متبرکه نشان از وحشیگری وهابیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود کریمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت هشت شوال سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل اظهار داشت: وهابیت با تحریک نظام استکباری در سال‌های اخیر تلاش می‌کند تا به هر نحو ممکن ارزش‌ها و مبانی دینی و مکتبی اسلام را با حرکت‌های خبیث و منفعت‌طلبانه خود زیر سؤال ببرد و به سبک خلفای بنی‌امیه و بنی‌عباس در حق مکتب اسلام و تشیع ظلم و تعدی را روا بدارد.

وی تصریح کرد: اگر به تاریخچه مستبدان نگاه کنیم، مشاهده می‌کنیم که دشمنان اسلام از همان دوران ظهور اسلام سعی می‌کردند تا به هر نحو ممکن نامی از نبی مکرم اسلام، حضرت علی (ع) و خاندان نبوت بر زمین نماند که بر این حرکت خود نیز در تمام ادوار تاریخی مصر بودند.

کریمی خاطرنشان کرد: این حرکت‌های نافرجام و تاختن‌های بی‌ثمر تا جایی بود که حاکمان جور عباسی 9 بار قبر شریف امام حسین (ع) را تخریب کرده و حتی متوکل عباسی آب به روی قبر امام حسین (ع) جاری کرد و آن را با شخم زدن مورد بی‌حرمتی قرار داد.

این مسئول اضافه کرد: همه این اقدامات صوری و ظاهری سبب نشد تا نام و یاد امام حسین (ع) از قلب‌ها و دل‌ها زدوده شود بلکه در مقطعی از تاریخ زائران امام حسین (ع) به اشتیاق زیارت حتی انگشتان و دست‌های خود را نیز حاضر به بخشش و اهدا کردن بودند.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در مقطع کنونی نیز بسیاری از ظالمان زمان با بمب‌گذاری در حرم عسگریین و تخریب قبر آمنه خاتون سعی کردند به هر نحو ممکن با اسلام ناب مقابله و مبارزه کنند اما قرآن کریم پاسخی روشن به این گروه شرک داده است که در دشمنی با رسولان و انبیای الهی هیچ کاری از پیش نمی‌برند.

به گزارش فارس، استاد حوزه و دانشگاه‌های کشور ادامه داد: ما پیامبر مکرم اسلام و ائمه اطهار را به آن دلیل مورد مهر و محبت قرار می‌دهیم که راه و سلوک اندیشه آنها الهی بوده است و هرکس از این دایره و ارتباط مستمر با خدا خارج شود مورد مذمت جامعه اسلامی نیز است.

کریمی با یادآوری اینکه خداوند متعال مهر و محبت ولایت علی و اولاد او را در قلب‌ها زنده و ساری و جاری کرده است، گفت: همه ما معتقدیم که ولایت پیامبر (ص) در طول ولایت الهی است و در همین معیار ولایت ائمه هدی و در عصر معاصر نیز ولایت فقیه برای همه ما یک سرمایه بی‌بدیل است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: معنویتی که در ماه مبارک رمضان همه ما کسب کرده و از آن بهره بردیم باید قدر بدانیم و نباید این فضیلت‌ها را به رایگان از دست دهیم چراکه در 11 ماه سفر و حرکت خود به توشه جمع شده در ماه رمضان نیاز داریم.

کریمی ضرورت پیوستگی و استمرار تهذیب نفس و دوری از غرور کاذب را یادآور شد و تصریح کرد: دشمن اصلی ما شیطان به ذات مقدس الهی قسم خورده است که بشریت را از صراط مستقیم منحرف کند که در مسیر این سوگند باید پنج اصل مشارطه، مراقبه، محاسبه،‌ معاطبه و معاقبه را مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول