اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

6 طرح بازسازی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش 20 درصدی درآمد بقاع استان در چهار ماه نخست سال جاری شش طرح جامع عمرانی برای امامزادگان استان تهیه و تصویب شد.

6 طرح بازسازی بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری تصویب شد

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: طرح وقف تجمیعی در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص این استان فعال شده است که براساس آن مردم می‌توانند با کمترین مبلغ در این طرح شرکت کنند و یکی از واقفان این طرح مشارکتی شوند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 270 موقوفه در استان به ثبت رسیده است، افزود: بیش از یکصد بقعه متبرکه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

طباطبایی ادامه داد: با افزایش 20 درصدی درآمد بقاع استان در چهار ماه نخست سال جاری شش طرح جامع عمرانی برای امامزادگان استان تهیه و تصویب شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از وقف به عنوان میراثی جاویدان و ارزنده نام برد و گفت: وقف از مصادیق بارز نیکوکاری است که در بخش‌های مختلف ظهور و بروز دارد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی موقوفات در این استان، افزود: بدون تردید در شرایط کنونی توسعه موقوفات ضامن بقای تبلیغات دینی و برنامه‌های فرهنگی اماکن مذهبی و مساجد خواهد بود.

طباطبایی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: مبلغان و روحانیون نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف و ترغیب آحاد مختلف مردم به امر حسنه وقف دارند تا این مهم بیش از پیش برای عموم مردم تبیین و‌ شفاف‌سازی شود.

وی با بیان اینکه وقف مشتمل بر اعمال خیریه گوناگونی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس تمام پیشرفت‌های بخش‌های اقتصادی، پزشکی، آموزشی و خدماتی کشور مرهون امر مهم وقف است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول