اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف همدان خبر داد

میزبانی بقاع متبرکه شاخص همدان در شب‌های قدر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از میزبانی بقاع متبرکه شاخص استان در شب‌های قدر خبر داد.

میزبانی بقاع متبرکه شاخص همدان در شب‌های قدر

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه شب‌ قدر بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است، اظهار کرد: در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته‌‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل ‌بیت(ع) شمرده شده است.

وی با بیان اینکه شب قدر شب بابرکتی است که به اندازه یک عمر طولانی ارزش و اهمیت دارد، عنوان کرد: قرآن عظیم‌الشأن در شب قدر نازل شده و همه مقدرات انسان در آن به ثبت می‌رسد که با این وصف شایسته توجه و اهتمام بی‌شائبه‌ای است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه شب‌های قدر اوج معنویت رمضان و شب‌هایی است، تصریح کرد: شب قدر از فرصت‌های بسیار ارزنده و مغتنم است که با این وصف باید این شب را برای تفکر در اوضاع اسلامی و توجه بیشتر به تعالیم قرآن مجید غنیمت بدانیم و به مقدار ارتباط خود با قرآن و احکام قرآن کاملاً رسیدگی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی لیالی قدر توسط امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان اشاره کرد و افزود: امامزادگان برجسته سطح استان همدان در لیالی قدر میزبان عزاداران حضرت علی(ع) می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه در شهر همدان امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده شاهزاده حسین(ع) میزبان شب‌های قدر هستند، گفت: در نهاوند نیز این میزبانی با امامزاده شاهزاده محمد(ع)، در تویسرکان امامزاده بابا پیرعلی(ع) فرسفج، امامزاده ابراهیم(ع) سرابی و امامزاده محمد(ع) شأن‌آباد است.

وی با اشاره به میزبانی لیالی قدر توسط امامزاده عبدالله(ع)، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) و مدرسه سیفیه شهرستان ملایر، بیان کرد: مراسم اطعام‌دهی به عزاداران در شب‌های قدر نیز در محل مدرسه سیفیه برابر نیت واقف انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به قرائت دعای یستشیر در مراسم شب‌های قدر شهرستان همدان توسط حجت‌الاسلام حسنی (از علمای حوزه علمیه قم) از سخنرانی آقای محمدی قائینی در این مراسم خبر داد.

وی با اشاره به قرائت قرآن کریم توسط قاری مصری در مراسم لیالی قدر در امامزادگان شهر همدان تصریح کرد: در مراسم شب بیست ‌و یکم ماه رمضان در امامزاده عبدالله(ع) امام جمعه همدان به عنوان سخنران ویژه حضور خواهند داشت.

به گفته صالحی، در مراسم ویژه شب بیست و یکم ماه رمضان در امامزاده عبدالله(ع) همدان از سخنرانی آیت‌الله جواهری (از علمای برجسته حوزه علمیه قم) نیز بهره گرفته می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول