اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از پایان ماه مبارک رمضان

دومین اتاق عقد مستقر در بقاع متبرکه البرز افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز اعلام کرد: دومین اتاق عقد مستقر در بقاع متبرکه استان البرز پس از ماه مبارک رمضان به صورت رسمی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

دومین اتاق عقد مستقر در بقاع متبرکه البرز افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در ابتدای خرداد سال جاری خبرگزاری فارس در استان البرز به نقل از حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه این استان گزارشی را تحت عنوان استقبال جوانان از اتاق عقد مستقر در امامزاده حسن (ع) منتشر کرد.

در این گزارش با اشاره به پیشینه دایر کردن اتاق‌های عقد در بقاع متبرکه این استان تشریح شده بود که در سال 89 با اجرای طرحی از سوی نهادهای فرهنگی استان البرز به ویژه اداره اوقاف استان که تولیت امامزاده‌های البرز را در اختیار دارد که تحت عنوان ازدواج معنوی معروف شد.

بر اساس این طرح، یک اتاق عقد در محوطه مرقد مطهر امامزاده حسن (ع) استان البرز راه‌اندازی و این امکان در اختیار جوانان مسلمان قرار گرفت که صیغه عقد ازدواج خود را در این مکان مقدس جاری کنند.

در این گزارش مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به جاری شدن خطبه عقد 250 زوج البرزی در امامزاده حسن (ع)، وعده افتتاح دومین اتاق عقد در بقاع متبرکه استان و این بار در امامزاده طاهر (ع) شهرستان کرج داد.

خبرنگار فارس در کرج امروز در گفت‌وگو دیگری با حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی از وی درباره سرنوشت این طرح پرسید.

وی در پاسخ با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن راه‌اندازی اتاق‌های عقد در بقاع متبرکه و امامزادگان استان البرز گفت: جوانان البرزی استقبال خوبی از این ایده داشتند و بسیاری از آنها طی ماه‌های گذشته زندگی مشترک خود را در فضای معنوی امامزاده حسن (ع) آغاز کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات راه‌اندازی دومین اتاق عقد استان البرز در این اماکن نهایی شده؟ گفت: با اقدامات و رایزنی‌های انجام شده توانستیم موافقت‌های لازم را کسب و تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی اتاق عقد در امامزاده طاهر (ع) را فراهم کنیم.

بنی‌احمدی اعلام کرد: این طرح به نتیجه رسیده و پس از ماه مبارک رمضان جوانان استان البرز می‌توانند از اتاق عقد مستقر در این امامزاده بهره‌مند شوند.

این مسئول افزود: هدف اصلی ما تشویق جوانان به سنت حسنه ازدواج و ایجاد شرایط آسان ازدواج برای جوانان استان البرزی است که خوشبختانه در نخستین گام با موفقیت همراه بوده است.

ازدواج آسان جوانان را از معضلات اجتماعی دور می‌سازد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز تاکید کرد: در شرایطی که دام‌های زیادی بر سر راه جوانان وجود دارد و با معضلات اجتماعی مختلفی روبه‌رو هستیم، تشویق جوانان به ازدواج می‌تواند در مصون نگاه داشتن آنها موثر باشد.

بنی‌احمدی بیان داشت: به طور قطع فراهم‌سازی شرایط ازدواج آسان موجب می‌شود که جوانان ما از معضلات اجتماعی دور شده و ضریب آسیب‌پذیری آنها در برابر این مشکلات کاهش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه بهره‌مندی از اتاق عقد‌های مستقر در امامزادگان استان البرز رایگان خواهد بود، اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح در تحقق ازدواج طرح بتواند در فراهم‌سازی شرایط ازدواج آسان موثر بوده و جوانان در یک فضای معنوی زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول