اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف فردوس خبر داد

برگزاری نشست تخصصی وقف در بقاع متبرکه فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از برگزاری نشست تخصصی وقف در بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.

برگزاری نشست تخصصی وقف در بقاع متبرکه فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام دادخدا خدایی ظهر امروز در جمع مسئولان این شهرستان اظهار کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی وقف علاوه بر شناساندن عرصه وجودی وقف و موقوفات سبب شناساندن ارزش خدمتگزاری در بقاع متبرکه می‌شود.

وی افزود: نشست تخصصی وقف با حضور بیش از 400 نفر از دست‌اندرکاران موقوفات، بقاع متبرکه و جامعه قرآنی 26 مردادماه سال جاری مصادف با 27 رمضان در محل هیئت موسی‌بن جعفر (ع) شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس دست‌اندرکاران بقاع متبرکه شامل هیئت امنا و خادمان افتخاری را بازوان توانمند و با لیاقت اوقاف دانست و تصریح کرد: معدود افرادی پیدا می‌شوند که از وقت و زندگی خود بگذرند و بیشترین وقت خود را برای خدمتگزاری و خدمت‌رسانی زائران و مسافران بقاع متبرکه آن هم به صورت فی سبیل‌‌الله سپری کنند.

خدایی با اشاره به اینکه باید قرآن و قاری قرآن به نحوی از گمنامی بیرون آید، یادآور شد: در سال جاری برگزاری محافل انس با قرآن و جلسات ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی در محل امامزادگان به جامعه قرآنی شخصیت داده و از وجود معنوی آنها در ارتباط با قرائت و تفسیر قرآن نهایت استفاده می‌شود.

وی گفت: ثبت‌نام از 250 نفر در کلاس‌های تربیت حافظان قرآن یکی دیگر از خدماتی است که به جامعه حافظان و قاریان قرآن شهرستان ارائه می‌شود تا با برنامه‌ریزی و دعوت از مربیان بومی و غیربومی برنامه‌های آموزشی در سطح شهرستان برگزار شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس با اشاره به اینکه همراه با برگزاری نشست تخصصی وقف در 27 رمضان سال جاری بیش از  400 نفر اطعام و افطاری می‌شوند، افزود: خدمتگزاری در اماکن متبرکه یکی از توفیقات و ویژگی‌های انسان‌های سالم، لایق و خوب است.

خدایی تصریح کرد: گذشتن از وقت، زندگی، مال و ثروت و خدمت فی سبیل الله در بقاع متبرکه دارای اجر و ثواب بسیار زیادی است که جز خداوند متعال کسی توانایی جبران آن را ندارد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول