اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان شهرک‌های صنعتی ایران:

‌شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به گروه یک ارتقا یافت

خبرگزاری فارس: معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از ارتقای شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی از گروه دو به گروه یک خبر داد.

‌شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به گروه یک ارتقا یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک جعفر صادقی ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی خمین اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی از دستاوردهای مهم و ارزشمند انقلاب اسلامی هستند که خوشبختانه در دولت‌‌های نهم و دهم شاهد رشد و رونق هر چه بیشتر این شهرک‌ها در جای جای ایران عزیز بودیم.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها چهار شهر بزرگ صنعتی در کشور وجود داشت، اما امروز بیش از 680 شهرک و ناحیه صنعتی در استان‌های سراسر کشور وجود دارد که می‌توان گفت شهرک‌های صنعتی مولود انقلاب هستند.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در این شهرک‌ها فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رونق صنعتی کشور فراهم شده است ادامه داد: خوشبختانه کشور از لحاظ کمی توسعه بسیار خوبی در شهرک‌های صنعتی داشته که توسعه کیفی نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی برای توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنعتی استان خاطر نشان ساخت: در چند سال اخیر تحولات بسیار خوبی در شرکت شهرک‌های صنعتی استان صورت گرفته که به واسطه این تحولات و تلاش مجموعه همکاران در شرکت شهرک‌های استان مرکزی این شرکت از گروه دو شهرک‌ها به گروه یک ارتقاء پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی خمین گفت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه تعداد تصفیه‌خانه‌‌های موجود در شهرک‌های صنعتی کشور به 146 تصفیه‌خانه رسید.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ صنعتی خمین با ظرفیت 400 مترمکعب در شبانه‌روز دارای سیستم تصفیه بی‌هوازی و هوازی گسترده با مبلغ قرارداد شش میلیارد ریال ساخته شده که شامل ایستگاه پمپاژ، دانه‌گیر و چرب‌گیر، واحد بی‌هوازی، واحد هوازی، ته‌نشینی، کلرزنی و هاضم است.

شهرک‌ صنعتی خمین در هشت کیلومتری خمین مجاور جاده اصلی اراک- خمین قرار دارد که تا به حال 102 واحد در آن استقرار یافته‌اند که از این تعداد 58 واحد با اشتغال 752 نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند.

زیرساخت‌های شهرک صنعتی خمین دارای آب، برق، مخابرات، گاز، فاضلاب، معابر و محوطه‌سازی است که یک ساختمان آتش‌نشانی با تجهیز یک ماشین آتش‌نشانی نیز امروز در این شهرک به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول