اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 25 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی 25 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان لردگان خبر داد.

پیشرفت 25 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب لردگان

اصغر یزدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هم‌اکنون ده‌ها پروژه آبرسانی در شهرهای استان در دست اجرا است که برای تکمیل این پروژه‌ها میلیاردها تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب در دست اجرای شهرستان لردگان، گفت: طرح آب‌رسانی از چشمه برم لردگان و حفر و اجرای چاه فلمن با هدف تامین آب دراز‌مدت شهرستان لردگان در دست اجرا است که بزودی وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

یزدانی افزود: برای انتقال آب از چشمه برم لردگان به مخزن ذخیره آب 45 هزار متر شبکه انتقال آب اجرا شده است و یک باب مخزن آب با گنجایش 3 هزار متر مکعب در دست احداث است.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 25 درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان لردگان، گفت: کمبود اعتبارات مشکل اصلی عدم اجرایی شدن این پروژه محسوب می‌شود.

وی در ادامه با تشریح وضعیت اسفبار آب در سفره‌های زیرزمینی در نقاط مختلف استان، گفت: تعداد قابل توجهی از چاه‌های آب شرب در شهرهای استان بطور کامل خشک شده و مابقی چاه‌ها نیز بین 20 تا 60 درصد دچار کمبود آب شده‌اند.

یزدانی افزود: اگر چه تلاش می‌کنیم منابع جدید برای تامین آب مورد نیاز شهروندان را فراهم و وارد مدار کنیم، اما در شرایط فعلی تنها با صرفه‌جوئی در مصرف می‌توان این شرایط را پشت سر گذاشت.

وی سرانه آب تعیین‌شده برای هر فرد در تابستان را 150 لیتر در شبانه‌روز اعلام کرد و گفت: به طور متوسط در حال حاضر این رقم بیش از 200 لیتر در شبانه‌روز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر مردم 10 تا 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جوئی کنند، تابستان امسال دچار کمبود و قطعی آب نخواهیم بود، گفت: در غیر این صورت مجبور خواهیم شد در تعدادی از شهرهای استان آب را جیره‌بندی کنیم.

وی افزود: شهرهای بروجن، سامان، لردگان، بن، کیان، فرادنبه، سفیددشت، مالخلیفه و آلونی 9 شهر استان هستند که دچار کمبود آب هستند و مردم ساکن در این شهرها باید در امر صرفه‌جوئی توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول