اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 93

تمام شهرهای کرمانشاه صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال 93 تمام شهرهای استان صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند که در کشور بی‌نظیر است.

تمام شهرهای کرمانشاه صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، رضا کرانی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان 320 هزار مشترک دارد که دو سوم مشترکان در شهر کرمانشاه قرار دارند.

کرانی با بیان اینکه 27 شهر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند تصریح کرد: 230 حلقه چاه، 20 دهنه چشمه، 2 رشته قنات، 2 سراب و اخیراً آب سد گاوشان تامین‌کننده آب شهر کرمانشاه هستند. 400 کیلومتر شبکه انتقال آب و 3 هزار کیلومتر خطوط توزیع آب در استان وجود دارد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در توسط شرکت آب و فاضلاب استان گفت: تامین آب شهر نودشه که از سال 89 این طرح آغاز شده و در نوع خود‌ کاری سنگین به شمار می‌رفت با میزان دبی 40 لیتر آب بر ثانیه با 3 ایستگاه پمپاژ و 16 کیلومتر خط انتقال آب و 5 مخزن ذخیره با اعتبار 6.5 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین و دفع بهداشتی فاضلاب بیش از 40 هزار واحد مسکن مهر نیز از کارهای انجام شده در سال 91 است.

کرانی خاطرنشان کرد: اصلاح و توزیع شبکه استانی از سال 89 تا 90 از 230 کیلومتر به 330 کیلومتر رسید که یک افزایش 60 درصدی را در این زمینه داشته است.

وی قرارداد پروژه‌های عمرانی را 232 پروِِژه با اعتبار 44 میلیارد تومان در سال 90 خواند و گفت: اعتبار قرارداد‌ها در سال 89، 25 میلیارد تومان بوده است که در سال 90‌، 43 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال 90 خرید تجهیزات برای این شرکت 3 برابر افزایش داشته است افزود: تا پایان سال 93 تمام شهرهای استان صاحب تصفیه‌خانه فاضلاب می‌شوند که در کشور بی‌نظیر است.

وی تعداد این تصفیه‌خانه‌ها را 13 مورد برشمرد.

کرانی اظهار کرد: افزایش اعتبارات عمرانی، افزایش سرانه آموزشی و کاهش قابل ملاحظه هزینه 10 میلیاردی مشاوره پروژه‌ها و کاهش میزان مصرف انرژی برخی از کارهای صورت گرفته در سال است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول