اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی:

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان امسال اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان امسال اجرایی خواهد شد.

پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شیروان امسال اجرا می‌شود

سیدابراهیم علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب در شیروان از برنامه‌های مهم این شرکت در سال جاری بوده و پیش‌بینی می‌شود تا سه سال آینده تصفیه‌خانه این شهر راه‌اندازی شود.

وی افزود:‌ تاکنون در شهرهای بجنورد و اسفراین طرح فاضلاب و تصفیه‌خانه اجرا شده و در شیروان نیز جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آبفای خراسان‌شمالی است.

علوی همچنین تأمین 95 درصد آب شرب شهر شیروان را از سد بارزو مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: خوشبختانه با تأمین آب شهر شیروان از سد بارزو، آب شرب این شهر در رنج آب‌های مطلوب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شهر شیروان که توسط شرکت آب منطقه‌ای استان احداث شده بود در ابتدای سال گذشته وارد مدار بهره‌برداری شد، گفت: طبق توافقات فی مابین شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری می‌بایست آب سد پس از تصفیه به مقدار پنج میلیون متر‌مکعب در سال در ورودی شهر برای توزیع تحویل شرکت آب و فاضلاب شهری شود.

علوی اضافه کرد: به دلیل بارش نامناسب نزولات جوی و پایین‌بودن حجم آب سد در سال گذشته برداشت پنج میلیون متر‌مکعب میسر نبود، در کل 800 هزار متر‌مکعب آب تحویل این شرکت برای توزیع در سطح شهر شد و مابقی نیاز شهر از منابع و ذخایر داخلی شهر تأمین و پس از اختلاط با آب تأمینی از سد آبی در رنج آب‌های مجاز در سطح شهر توزیع شد.

وی به بارش مناسب و بالا رفتن پتانسیل برداشت از آب سد به میزان پنج میلیون مترمکعب اشاره کرد و یادآور شد: هم اکنون 95 درصد از آب شرب شهر شیروان از محل آب تصفیه‌شده سد تأمین شده و تمام منابع شهر به جز یک چاه که وظیفه آب‌رسانی به یکی از روستاهای اطراف شهر را بر عهده دارد، خاموش هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با اشاره به طبقه‌بندی آب‌ها گفت: آب‌ها در سه رنج طبقه‌بندی می‌شوند که عبارتند از: آب‌های غیرمجاز، آب‌های مجاز و آب‌های مطلوب که با تأمین 95 درصدی آب شهر شیروان از محل سد و تصفیه آن، آب شرب این شهر در رنج آب‌های مطلوب قرار گرفته است.

شهرشیروان در 60 کیلومتری مرکز خراسان‌شمالی دارای 84 هزار نفر جمعیت بوده که پس از بجنورد بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول