اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

دانشگاه‌ بین‌المللی طب سنتی بوعلی‌ در همدان راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ بین‌المللی طب سنتی بوعلی ‌سینا در همدان راه‌اندازی شود.

دانشگاه‌ بین‌المللی طب سنتی بوعلی‌ در همدان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای صبح امروز در همایش تجلیل از پزشکان با بیان اینکه جهان امروز مدیون بوعلی ‌سیناست، اظهار کرد: جهان غرب از قرن هفدهم توانست در مسیر علم قرار گیرد در حالی که بوعلی سینا هزار سال قبل از این تاریخ در عرصه علمی جهان به ویژه پهنه ایران و اسلام می‌درخشید و سپس به اروپا راه یافت.

وی با بیان اینکه ردپای علم بوعلی سینا در همه یافته‌های بشر و علوم غرب مشهود است، گفت: اتفاقی که توسط بوعلی سینا در عرصه علم محقق شده، فرازمانی و فرامکانی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه پزشکی استان همدان، جامعه‌ای غنی است که در آن صاحب‌نظران فراوانی وجود دارد، مدیریت دانشگاه علوم پزشکی همدان را عهده‌دار ساماندهی این جامعه دانست.

وی با بیان اینکه به دلیل روح بلند بوعلی سیناست که همدان در پهنه جهان مفتخر است، به زمینه‌های موجود در استان اشاره کرد و پیشنهاد راه‌اندازی دانشگاه‌ بین‌المللی طب سنتی بوعلی ‌سینا را داد و گفت: زمینه‌های احداث این دانشگاه در دولت وجود دارد و ما نیز در مجلس پشتیبان اجرای آن خواهیم بود.

کارخانه‌ای با تأکید بر لزوم احداث شهرک پزشکی در منطقه همدان، این مهم را گامی مؤثر در راستای الگو شدن استان در سطح کشور دانست.

وی با اشاره به لزوم یکپارچه‌سازی نظام خدمات بیمه‌ای در استان، این بحث را در راستای انسجام بیمه‌های مختلف موجود در استان دانست و بر اهمیت آن صحه گذاشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در سطح استان، عنوان کرد: باید برای جامعه کارت دیجیتال سلامتی تعریف کنیم که در آن همه موارد پزشکی، معاینات و... هر فرد ثبت شده باشد.

وی در پایان سخنان خود بر لزوم حل مشکلات بیمه و سلامت موجود در جامعه نیز صحه گذاشت.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول