اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مصحح کتاب قانون بوعلی سینا:

همدان باید طب سنتی را توسعه دهد

خبرگزاری فارس: مصحح کتاب قانون بوعلی سینا گفت: همدان به عنوان پایگاه بوعلی سینا باید بتواند طب سنتی را توسعه دهد.

همدان باید طب سنتی را توسعه دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نجف‌قلی حبیبی صبح امروز در مراسم تجلیل از پزشکان همدان با اشاره به روند تصحیح ترجمه‌های مختلف کتاب قانون بوعلی سینا اظهار کرد: قدیمی‌ترین نسخه کتاب قانون در دانشگاه تهران است.

وی با بیان اینکه با توجه به غلط‌های موجود در کتب مختلف ترجمه‌ای از کتاب قانون بوعلی سینا، ترجمه و تصحیح این نسخ را دشوار دانست.

مصحح کتاب قانون بوعلی سینا با بیان اینکه حکمای اسلامی امر اخلاق پزشکی را از قرن ششم به بعد مطرح کردند و تأکید داشتند که پزشک حتماً باید به بیمار خود مداوم سر بزند، گفت: این تفکر همان بحث پزشک خانواده است که اروپا آن را به تأسی از حکمای اسلامی اجرایی کرد و اکنون این تفکر بومی به ما بازگشته است.

وی با بیان اینکه در باب تصحیح کتاب قانون بوعلی سینا مشکلات و تحولات تاریخی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: بوعلی سینا معادلات پوچ، خرافات و جادوگری مرسوم در بین مردم جامعه را در امر پزشکی بهم ریخت و آدمی را از خرافات نجات داد.

حبیبی با اشاره به آرامگاه بوعلی سینا در همدان، خاطرنشان کرد: همدان به عنوان پایگاه بوعلی سینا باید بتواند طب سنتی را توسعه دهد که در این راستا باید گفت هر ساله تعداد 18 دانشجو در رشته طب سنتی در کشور پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به غربت توجه به مباحث مختلف علمی ابوعلی سینا در جامعه بر لزوم همگامی اقشار مختلف جامعه از جمله پزشکان در راستای زدودن این غربت صحه گذاشت.

مصحح کتاب قانون بوعلی سینا در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم بیان مباحث علمی این دانشمند در جامعه کنونی، تصریح کرد: در کشور چند تن دانشمند وارد به کتاب قانون نداریم.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول