اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان:

جامعه امروزی طب سنتی را پذیرفته است

خبرگزاری فارس: متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان گفت: پذیرش طب سنتی در جامعه امروزی مشاهده می‌شود و عامه مردم چون اثرات گیاه‌‌درمانی را قبول کردند، حرفی برای مخالفت با این طب در بین مسئولان وجود ندارد.

جامعه امروزی طب سنتی را پذیرفته است

حسین صفوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: با توجه به اینکه طب سنتی قدمت چندین هزار ساله دارد، مسئله‌ای نیست که بتوان گفت تب آن در یک مقطع زمانی گرفته و پس از آن مردم نسبت به آن بی‌توجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از عطاری‌های موجود ساماندهی نشده‌ است، بیان داشت: طب سنتی یک مکتب است که سرشار از کتاب و منابع و رفرنس‌های معتبر است که پشتوانه علمی معتبری دارد.

متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان با اشاره به اینکه اثرات طولانی مدت گیاه ‌درمانی برای مردم شناخته شده است، تصریح کرد: ساختن داروهای گیاهی توسط متخصصان گیاه‌ درمانی یک سری قوانین و شرایطی دارد که در صورت رعایت آن می‌توانند به ساخت دارو اقدام کنند.

وی ادامه داد: پس از اینکه متخصصان شرایط ساخت داروی گیاهی را رعایت کنند باید نسبت به ثبت آن اقدام کنند.

صفوی‌زاده با بیان اینکه بسیاری از متخصصان گیاه‌‌درمانی نسبت به این شرایط واقف نیستند و حتی برخی از مسئولان بهداشت استان‌ها هم آگاه به قوانین ساخت داروی گیاهی توسط متخصصان نیستند، افزود: این عدم آگاهی سبب برخی از برخوردها با متخصصان شده که البته گلایه‌هایی صورت گرفته زیرا هر دو گروه نسبت به قوانین ساخت دارو آگاهی ندارند.

به گزارش فارس، سابقه درمان بیماری‌ها با گیاهان دارویی به قدمت تاریخ زیست انسان بر روی کره زمین است.

انسان به حکم تجربه، علم و اندیشه و جانوران بنا به مقتضیات خود در طول عمر حیات در کره زمین به کمک گیاهان دارویی خود را مداوا کرده و می‌کنند.

گیاهان دارویی به طور عمده در دشت‌ها، مراتع وسیع، جنگل‌ها پیدا می‌شوند.

هر خاکی و هر آب و هوایی، بستر انواعی از گیاهان دارویی است، بنابراین همه چیز در همه جا نمی‌روید و حکمت خلقت در این است که هر جا بیماری هست، به طور قطع نوع گیاه دارویی آن نیز یافت می‌شود، از طرفی همه گیاهان دارویی در یک فصل خاص نمی‌رویند، هنوز کسی رابطه بین شیوع بیماری در یک فصل یا یک زمان و وفور گیاهان دارویی در آن فصل را جست‌وجو نکرده است، اما می‌دانیم که بسیاری از بیماری‌ها در فصل خاص شیوع پیدا می‌کنند و بعضی از گیاهان دارویی شناخته شده و ناشناخته نیز در همان فصل به وفور یافت می‌شوند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول