اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سکوت 300 ساله طب سنتی در ایران

یونانیان طب سنتی ایران را با نام طب یونانی به جهان ارائه دادند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی گفت: سکوت 300 ساله طب سنتی در ایران سبب پیشرفت و سر و صدای طب سنتی در یونان شد و آنها طب ایران را با نام طب یونان به جهانیان ارائه دادند.

یونانیان طب سنتی ایران را با نام طب یونانی به جهان ارائه دادند

محمدرضا کریمی‌فرزقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: ایران برای اثبات طب خود نیازی به جعل تاریخ ندارد و سخن افرادی که طب ایران را برگرفته از طب یونان می‌داند بی پایه و اساس است.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی افزود: سکوت 300 ساله طب سنتی در ایران سبب پیشرفت و سر و صدای طب در یونان شده و آنها طب ایران را با نام طب یونان به جهانیان عرضه کردند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی حجامت تصریح کرد: حجامت یک روش درمانی پیچیده است که براساس قدیمی‌ترین سند موجود از 3 هزار و 300 سال قبل از میلاد مسیح در مقدونیه انجام شده و بعدها به یونان رفته و در آن زمان شاخص پزشک بودن حجامت کردن و داشتن ابزار برای این روش درمانی بوده است.

مدیر موسسه تحقیقات حجامت خراسان‌رضوی افزود: حجامت در کشورهای اروپایی و آمریکایی پذیرفته شده تا جایی که در آمریکا کتابی با نام حجامت داروی اعجاب‌انگیز تالیف شد اما متاسفانه در ایران حجامت و خواص آن ناشناخته باقی مانده است.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی گفت: در کشورهای غربی حجامت تقریباً با 10 روش انجام می‌شود، اما در طب سنتی ایران حجامت به‌ طور کلی به دو دسته خشک و تر تقسیم شده است.

وی تاکید کرد: حجامت یک روش درمانی پیچیده و دارای ظرافت‌های گوناگون است که تجویز و اجرای آن حتماً باید زیر نظر پزشکان مجرب و دارای پروانه حجامت مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام شود.

کریمی افزود: متاسفانه 60 درصد حجام مجوز لازم را برای انجام حجامت ندارند که این امر سبب سوءاستفاده‌هایی از این روش درمانی شده است.

رئیس انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: حجامت علم و پرچم طب سنتی است و از گذشته به‌ عنوان یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی از آن استفاده می‌شد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول