اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن فارماکولوژی ایران خبر داد

امکان درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با طب سنتی

خبرگزاری فارس: عضو انجمن فارماکولوژی ایران گفت: امکان درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با طب سنتی فراهم شده است.

امکان درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با طب سنتی

فریبرز معطریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در زمان حاضر توانستیم با استفاده از طب سنتی توانستیم به درمان بیماری ام.اس، سرطان، برص، پسوزیاریس، بیماری‌های حرکتی و آلرژیک که علم پزشکی روز در درمان آن عاجز است، بپردازیم.

عضو انجمن فارماکولوژی ایران گفت: در طب سنتی، هر بیماری براساس طبع سرد و گرم افراد و اخلاط چهارگانه مثل سودا، بلغم، صفرا و خون شناخته و درمان می‌شد.

وی دور شدن پزشکان از اصول اساسی طب گذشته را دلیل درمان نشدن بسیاری از بیماری‌ها معرفی کرد و افزود: براساس همین اصل، دلیل بخش عظیمی از بیماری‌ها در پزشکی نوین ناشناخته مانده است.

عضو انجمن فارماکولوژی ایران به جریان تاسیس دانشکده طب سنتی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه 35 سال پیش نخستین مرکز مطالعات طب سنتی در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد، انتظار می‌رفت پایه این علم از این استان آغاز شود که موفق به این کار نشدیم.

معطریان، درمان در طب سنتی را با مواد طبیعی، مثل گیاه، مواد معدنی و حیوانی دانست و اضافه کرد: سنگ درمانی یکی از شیوه‌های موثر طب سنتی است و شاخه‌ای از علم ابوریحانی بیرونی بوده است.

وی گفت: آب‌درمانی، انرژی‌درمانی و همیوپاتی از روش‌های درمانی مکمل است.

عضو انجمن فارماکولوژی ایران انتشار نخستین دایرة‌المعارف گیاهان دارویی در اواخر سال 90 را اتفاق خوبی در این عرصه دانست و افزود: این دایرة‌المعارف در پنج جلد تنظیم شده است.

وی اظهار کرد: امسال نیز جلد دوم آن منتشر شد که حاوی اطلاعاتی از چهره‌های شاخص طب سنتی و 500 گیاه دارویی است.

معطریان از فارغ‌التحصیلی 100 دانشجوی پزشکی طب سنتی خبر داد که امسال دومین گروه آنها مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت می‌کنند و در ادامه تاکید کرد: تمام این پزشکان وارد مراکز بهداشتی و درمانی شدند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول