اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان:

کلاهبرداری در طب سنتی عامل بدقلقی مسئولان است

خبرگزاری فارس: متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان گفت: به دلیل وجود شارلاتان بازی‌ها و کلاه‌برداری‌ها در طب ‌سنتی شاهد بدقلقی‌های مسئولان با این طب و سوءاستفاده‌های بسیاری در حوزه طب مذکور شدیم.

کلاهبرداری در طب سنتی عامل بدقلقی مسئولان است

حسین صفوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در صورت علمی کردن طب سنتی و قانون‌مند کردن این طب جلوی بسیاری از شارلاتان بازی‌های این حوزه گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منظور از این شارلاتان‌بازی‌ها همان عطاری‌ها است که در این بدنامی‌های تر و خشک با هم می‌سوزند، بیان داشت: مسئولان صنف عطاری‌ها در حالی به آنها مجوز می‌دهند که پنج سال سابقه کاری عطاری داشته باشند و این سبب شده که بسیاری از عطاری‌ها بدون مجوز رسمی و تنها با چند تا کتاب خواندن اقدام به گیاه‌درمانی بیماران بکنند.

متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان گفت: البته قضیه عطاری‌های قدیمی متفاوت است و باید از تجارب آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه قانون خاصی در ارتباط با گیاه‌درمانی و نحوه برخورد با متخصصان آن و حوزه کاری آنها نداریم، تصریح کرد: در این راستا اقداماتی انجام دادیم که به نسبت بد نبوده اما این ترس هست که اگر حالت خبری گرفته شود، نتایج به انحراف کشیده شود.

صفوی‌زاده تصریح کرد: باید به صورتی در مجلس این قوانین وضع تا خیلی از مشکلات رفع شود.

وی که ریشه تمام مشکلاتی که برای متخصصان گیاه‌درمانی اصفهان ایجاد شده است و اجازه ساخت دارو را به آنها نمی‌دهند را فقدان قانون در این حوزه دانست و گفت: به دنبال راه‌اندازی دانشکده طب سنتی و فارغ‌التحصیلان آن و پزشکانی که تجربه کار در طب سنتی و نوین را دارند می‌توان گیاه‌درمانی را سر و سامان بخشید.

متخصص و کارشناس طب سنتی در اصفهان که در ابتدا اظهار داشت برخی از پزشکان نسبت به وجود گیاه‌درمانی اطلاع نداشتند، زمانی که با تعجب خبرنگار رو به رو شد، بیان کرد: با وجودی که پزشکان نسبت به این موضوع واقف بودند، اما باورهایی که با توجه به بخشی از قضایا در ذهن خود داشتند، مانع از قبول این رشته از طب سنتی شد.

وی با بیان اینکه لازم است آسیب‌شناسی در حوزه طب سنتی و طب کلاسیک انجام بگیرد و پس از آن به صورت ریشه‌ای با آن برخورد شود، ادامه داد: در صورت رسانه‌ای کردن مشکلات و موانع پیش روی متخصصان گیاه‌درمانی یا اعضای طب سنتی به جای رفع مشکل تنها حساسیت ایجاد می‌شود.

صفوی‌زاده ادامه داد: در هر حالت هر اقدامی که در راستای گیاه‌درمانی و ساخت داروهای گیاهی انجام شود به دلیل اینکه قانونی در این زمینه نیست، اقدام در خوری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول