احمد مجتهدی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تغییر نظام آموزشی کشور و تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت دانشآموزان بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت است.
وی با بیان اینکه دانشآموزان در این طرح بر اساس تعالیم دین مبین اسلام تربیت میشوند، افزود: همسوسازی فعالیتهای مدارس با برنامههای درس ملی از اهداف آموزش و پرورش است.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان برنامه درس ملی را از زیربناهای تحول بنیادین در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: دانشآموز در این تحول بر اساس منابع فلسفی و اسلامی رشد مییابد.
وی شکوفایی فطرت در دانشآموزان را از اهداف تحول بنیادین در آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: در طول 12 سال با ارائه برنامههای مختلف آموزشی و تربیتی دانشآموزان به حیات طیبه دست مییابند.
مجتهدی تفکر، ایمان، علم، اخلاق و عمل را پنج عنصر مهم تربیت دانشآموزان دانست و یادآور شد: در این طرح دانشآموزان با تربیت دینی آماده حضور در جامعه میشوند.
وی با بیان اینکه دانشآموزان در این تحول ارتباط با خود، خدا، خلق خدا و خلقت خدا را میآموزند، افزود: هدف آموزش و پرورش تربیت انسانهایی با باورهای دینی عمیق و تاثیرگذار است.
وی با اشاره به 11 حوزه یادگیری در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تفکر و حکمت، کار، فناوری، آداب و مهارتهای زندگی از حوزههای جدید آموزش و پرورش محسوب میشود.
معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به هدف آموزش و پرورش برای رساندن دانشآموزان به حیات طیبه افزود: هدفگذاریهای لازم در این زمینه انجام شده است.
وی با بیان اینکه اجرای محتوی سند تحول بنیادین مورد توجه است، افزود: استان زنجان در زمینه محتوا و کتابهای مورد نیاز این تحول اقدامات لازم را انجام داده است.
مجتهدی فناوری را به عنوان یکی از درسهای پایه ششم ابتدایی برشمرد و گفت: برای اجرای این درس مدارس نیازمند هوشمندسازی است.
انتهای پیام/خ20/ض1002