اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش‌ و پرورش استان قزوین:

10 عنوان کتاب به دانش‌آموزان ششم ابتدایی تدریس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین گفت: معلمان مقطع تحصیلی ششم ابتدایی تعداد 10 عنوان کتاب را در سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان این پایه آموزش می‌دهند.

10 عنوان کتاب به دانش‌آموزان ششم ابتدایی تدریس می‌شود

فاطمه بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه محتوای کتاب پایه ششم، ادامه کتاب‌های پایه پنجم ابتدایی است، اظهار کرد: بعد از بررسی و نظرات کارشناسان مربوطه، 10 عنوان کتاب درسی ‌با تصویب شورای عالی آموزش‌ و پرورش برای پایه ششم ابتدایی تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: قرآن، تعلیمات دینی، مطالعات اجتماعی، ریاضیات، فارسی، هنر، تربیت‌بدنی، علوم اجتماعی، تفکر و پژوهش و کار و فن‌آوری از جمله عنوان‌های کتاب‌های پایه ششم ابتدایی هستند.

بهرامی با اشاره به اینکه کتاب کار و فن‌آوری به صورت عملی به دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش این کتاب به دانش‌آموزان این پایه با استفاده از کلاس هوشمند ارائه می‌شود و همچنین دانش‌آموزان این پایه به صورت عملی این کتاب را در پایان سال امتحان می‌دهند.

معاون آموزش دبستان و پیش‌دبستان آموزش‌ و پرورش استان قزوین ابراز کرد: راه‌اندازی پایه ششم ابتدایی در مقطع تحصیلی ابتدایی بیش از 60 هدف را دنبال می‌کند که امیدواریم در نظام آموزشی 3-3-6 این اهداف محقق شود.

وی تربیت عقلایی، تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزش‌های نهاد خانواده، فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی را از اهداف برنامه‌های درسی پایه ششم ابتدایی عنوان و بیان کرد: رشد اعتقادی، مذهبی، اجتماعی و اخلاق معنوی دانش‌آموزان از دیگر اهداف برنامه‌های درسی این پایه تحصیلی است.

رسانه‌های گروهی نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی اهداف نظام 3-3-6 دارند

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های گروهی از جمله نشریات و خبرگزاری‌ها نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی دارند، اذعان کرد: باید اهداف نظام 3-3-6 در جامعه بیشتر اطلاع‌رسانی شود تا آحاد جامعه با اهداف این نظام بیشتر آشنا شوند و همچنین برای تحقق این اهداف در مدارس بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر اندیشمندان و صاحب نظران بر این باورند که آموزش در دوران کودکی بیشترین بازدهی را دارد، اظهار کرد: با آموختن افراد در دوران کودکی می‌توان اندیشه و تفکر آنان را برای پذیرش افکار اجتماعی و اخلاقی درست در جامعه بیشتر مهیا کرد.

وی یادآور شد: تربیت کودکان نسبت به دوران دیگر مؤثرتر است و در این دوران مطالبی که به آنان آموزش داده می‌شود، بهتر فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول