به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در جمع فرهنگیان دوره ضمن خدمت پایه ششم ابتدایی این شهرستان اظهار داشت: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک کار انقلابی و جهادی است.
وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جهت اینکه ساختار آموزش و پرورش ما از گذشته دور از کشور فرانسه گرفته شد و به دلیل اینکه دگرگونی جامعه و تحولات آن از این امر مستثنی نیست بلکه ضرورت اجتنابپذیری است، این تحول در آموزش و پرورش صورت گرفت.
فرماندار بهمئی ابراز داشت: در رژیمهای گذشته طبیعی بود که باید دولتهای وابسته و بیگانگان سیاستگذاری خاصی داشته باشند که همانا وابستگی در همه ابعاد از جمله در بعد آموزشی بود.
سیاوش گفت: امروزه با تحولات عمیقی که در جوامع ایجاد شده نیازهای آینده جامعه گسترش پیدا کرده و طرحهای نوین امری ضروری بوده که سند تحول بنیادین یکی از آنها به شمار میرود.
این مسئول افزود: البته این امر مهم با تلاشهای مستمر و استفاده از صاحبنظران حوزه و دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.
مسئول ارشد اجرایی این شهرستان یادآور شد: در دولتهای نهم و دهم که تلاش زیادی برای علم خصوصاً اندیشههای انقلابی و تابناک امام راحل داشته، درصدد برآمدند تا تحولی بنیادین و با ساز و کارهای جدید ایجاد نمایند تا خروجی درس و مدرسه کسانی باشند که با تحقیق و پژوهش آشنا باشند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری بارها عنوان فرمودند "تحول در آموزش و پرورش یک کار بنیانی است" و عنوان کردند که "آموزش و پرورش کنونی ما ساخته و پرداخته فکر و برنامه و فلسفه ما نیست و باید فلسفه آموزش و پرورش اسلامی واضح باشد" و بر اساس این فلسفه افق آینده آموزش و پرورش دنبال شود.
سیاوش تصریح کرد: نخستین قدم در تحول نظام آموزش و پرورش تهیه و تصویب اسناد بالا دستی مبتنی بر فلسفه و آموزههای اسلامی و گام دوم تهیه برنامه و اقدامات بر اساس این اسناد است.
وی گفت: در فصول مختلف سند به ارزشهای بنیادین کشور خوب توجه شده و محورهای اساسی آنها توجه به مبانی و ارزشهای بنیادین و الگوی نظام علم و فنآموزی و نوآوری است.
فرماندار شهرستان بهمئی افزود: چشمانداز علم و فنآوری در افق 1404 عبارت است از اینکه جمهوری اسلامی ایران با اتکال به قدرت لایزال الهی و با احیای فرهنگ و برپایی تمدن اسلامی برای پیشرفت ملی، گسترش عدالت و الهامبخشی در جهان کشوری برخوردار است.
سیاوش بیان داشت: مهمترین شاخصهای سند تحول بنیادین هوشمندسازی مدارس، ایجاد مجتمعهای آموزشی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه اماکن ورزشی، فرهنگی، نمازخانه و کتابخانه است که با تحقق سند تحول بنیادین بیش از گذشته اجرایی میشود.
این مسئول ادامه داد: این مهم به همین سادگی اتفاق نیفتاد بلکه از اول دولت دهم تا فروردین 91 حدود 290 اقدام برای تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.
وی متذکر شد: ما بدون تعارف باید کمربندها را ببندیم چرا که مقرر است کاری جهادی و انقلابی کنیم چون معتقدیم اگر فرهنگ عوض شد به تبع آن سایر امور پیش میرود، خصوصاً آموزش و پرورش که نهادی مادر و زیربنای همه فعل و انفعالها در جامعه است.
سیاوش از ریاست آموزش و پرورش این شهرستان تشکر کرد و اذعان داشت: با توجه به اجرای طرح هجرت 3 در مدارس و هوشمندسازی کلاسهای درس و پیگیریهای امورات محوله و افتتاح و راهاندازی مدارس جدید در بهمئی کارهای خوبی صورت گرفته که از همه دستاندرکاران تقدیر به عمل میآید.
انتهای پیام/ن20/چ3000