اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

احیای کلاس ششم ابتدایی از اقدامات انقلابی دولت بود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بهمئی گفت: احیای کلاس ششم ابتدایی یکی دیگر از اقدامات انقلابی دولت بود.

احیای کلاس ششم ابتدایی از اقدامات انقلابی دولت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در جمع فرهنگیان دوره ضمن خدمت پایه ششم ابتدایی این شهرستان اظهار داشت: طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش یک کار انقلابی و جهادی است.

وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به جهت اینکه ساختار آموزش و پرورش ما از گذشته دور از کشور فرانسه گرفته شد و به دلیل این‌که دگرگونی جامعه و تحولات آن از این امر مستثنی نیست بلکه ضرورت اجتناب‌پذیری است، این تحول در آموزش و پرورش صورت گرفت.

فرماندار بهمئی ابراز داشت: در رژیم‌های گذشته طبیعی بود که باید دولت‌های وابسته و بیگانگان سیاست‌گذاری خاصی داشته باشند که همانا وابستگی در همه ابعاد از جمله در بعد آموزشی بود.

سیاوش گفت: امروزه با تحولات عمیقی که در جوامع ایجاد شده نیازهای آینده جامعه گسترش پیدا کرده و طرح‌های نوین امری ضروری بوده که سند تحول بنیادین یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

این مسئول افزود: البته این امر مهم با تلاش‌های مستمر و استفاده از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

مسئول ارشد اجرایی این شهرستان یادآور شد: در دولت‌های نهم و دهم که تلاش زیادی برای علم خصوصاً اندیشه‌های انقلابی و تابناک امام راحل داشته، درصدد برآمدند تا تحولی بنیادین و با ساز و کارهای جدید ایجاد نمایند تا خروجی درس و مدرسه کسانی باشند که با تحقیق و پژوهش آشنا باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقام معظم رهبری بارها عنوان فرمودند "تحول در آموزش و پرورش یک کار بنیانی است" و عنوان کردند که "آموزش و پرورش کنونی ما ساخته و پرداخته فکر و برنامه و فلسفه ما نیست و باید فلسفه آموزش و پرورش اسلامی واضح باشد" و بر اساس این فلسفه افق آینده آموزش و پرورش دنبال شود.

سیاوش تصریح کرد: نخستین قدم در تحول نظام آموزش و پرورش تهیه و تصویب اسناد بالا دستی مبتنی بر فلسفه و آموزه‌های اسلامی و گام دوم تهیه برنامه و اقدامات بر اساس این اسناد است.

وی گفت: در فصول مختلف سند به ارزش‌های بنیادین کشور خوب توجه شده و محورهای اساسی آن‌ها توجه به مبانی و ارزش‌های بنیادین و الگوی نظام علم و فن‌آموزی و نوآوری است.

فرماندار شهرستان بهمئی افزود: چشم‌انداز علم و فن‌آوری در افق 1404 عبارت است از این‌که جمهوری اسلامی ایران با اتکال به قدرت لایزال الهی و با احیای فرهنگ و برپایی تمدن اسلامی برای پیشرفت ملی، گسترش عدالت و الهام‌بخشی در جهان کشوری برخوردار است.

سیاوش بیان داشت: مهم‌ترین شاخص‌های سند تحول بنیادین هوشمندسازی مدارس، ایجاد مجتمع‌های آموزشی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه اماکن ورزشی، فرهنگی، نمازخانه و کتابخانه است که با تحقق سند تحول بنیادین بیش از گذشته اجرایی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این مهم به همین سادگی اتفاق نیفتاد بلکه از اول دولت دهم تا فروردین 91 حدود 290 اقدام برای تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت.

وی متذکر شد: ما بدون تعارف باید کمربندها را ببندیم چرا که مقرر است کاری جهادی و انقلابی کنیم چون معتقدیم اگر فرهنگ عوض شد به تبع آن سایر امور پیش می‌رود، خصوصاً آموزش و پرورش که نهادی مادر و زیربنای همه فعل و انفعال‌ها در جامعه است.

سیاوش از ریاست آموزش و پرورش این شهرستان تشکر کرد و اذعان داشت: با توجه به اجرای طرح هجرت 3 در مدارس و هوشمندسازی کلاس‌های درس و پی‌گیری‌های امورات محوله و افتتاح و راه‌اندازی مدارس جدید در بهمئی کارهای خوبی صورت گرفته که از همه دست‌اندرکاران تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول