اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

برگزاری 205 جشن گلریزان در کشور / 8 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه کشور از برگزاری 205 جشن گلریزان در نقاط مختلف کشور خبر داد.

برگزاری 205 جشن گلریزان در کشور / 8 هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسد الله جولایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن‌های گلریزان به منظور آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های گلریزان شامل جرایم عمد نمی‌شود، اضافه کرد: زندانیانی که به علت مشکل مالی صدور چک بی‌محل و یا نداشتن توان مالی برای پرداخت مهریه در زندان هستند و دارای جرایمی همچون تجاوز به عنف نیستند، شامل جشن گلریزان می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور در ادامه با اشاره به اینکه از سال تاسیس ستاد دیه اقدامات بسیاری توسط این ستاد در بحث آزاد سازی زندانیان صورت گرفته است، اضافه کرد: مدیریت تعداد کثیری از زندانیان که در کشور وجود دارد و مدیریت کمک‌های جمع‌آوری شده برای آزاد سازی آنها کار بسیار مشکلی است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزاد سازی زندانیان اضافه کرد: امسال برنامه‌ریزی شده تا 205 جشن گلریزان در کشور برگزار شود.

جولایی یادآور شد: تا کنون 150 جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده و کمک‌ها برای آزاد سازی زندانیان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 هزار زندانی جرایم غیر عمد در کشور است، اضافه کرد: این تعداد زندانی دارای 400 میلیارد تومن بدهی هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور خاطر نشان کرد: با جشن‌هایی که تاکنون برگزار شده 14 میلیارد تومان کمک مردمی برای آزاد سازی زندانیان در سراسر کشور جمع‌آوری شده است.

وی تصریح کرد: کمک‌هایی که جمع‌آوری می‌شود، بستگی به تلاش و کمک نوع‌دوستانه‌ای که مردم انجام می‌دهند دارد و هر میزان که کمک جمع‌آوری شود، تعداد زندانی بیشتری آزاد می‌شود.

جولایی در ادامه با اشاره به تاثیر ماه مبارک رمضان در انجام جرایم اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان تعداد زندانیان کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به فرهنگ‌سازی لازم در بحث زندانیان و عوامل وقوع جرم اضافه کرد: از والدین، رسانه‌ها، اساتید دانشگاه و همه 25 موردی که در نهاد فرهنگی عضو هستند درخواست می‌شود، مسائل را رعایت کنند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول