اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد

برگزاری 8 جشن گلریزان در شهرستان دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان از برگزاری 8 جشن گلریزان در شهرستان دشتستان در سال جاری خبر داد و گفت: شش جشن گلریزان برگزار شده و 2 جشن نیز به زودی برگزار می‌شود.

برگزاری 8 جشن گلریزان در شهرستان دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان غلامحسین خسروی بعد از ظهر امروز در آئین برگزاری جشن گلریزان در برازجان اظهار داشت: ستاد دیه استان بوشهر و شهرستان دشتستان در چند سال اخیر تلاش و فعالیت گسترده‌ای داشته و تعداد زیادی از زندانیان غیرعمد توسط این ستاد آزاد شده‌اند.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد: کمک به نیازمندان سنت ائمه اطهار (ع) است و قشر زندانیان جرایم غیرعمد نیازمندانی هستند که آنها و خانواده‌هایشان ناخواسته گرفتار شده‌اند و با کمک‌های مردمی می‌توانند نجات یافته و به زندگی بازگردند.

وی فعالیت سال گذشته ستاد دیه شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در سال گذشته با هماهنگی مدیران شهرستان و بخش‌های تابعه جشن گلریزان با موفقیت برگزار شد و توانستیم عملکرد خوبی در این زمینه ارائه کنیم.

خسروی در تشریح فعالیت سال گذشته ستاد دیه در شهرستان دشتستان افزود: با مشارکت خیرین دشتستانی در جشن گلریزان سال گذشته 45 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان دشتستان با مساعدت ستاد دیه استان و مرکز و خیرین دشتستان با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال آزاد شدند و به آغوش گرم جامعه بازگشتند.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شش شهر شهرستان دشتستان عنوان کرد: در سال جاری جشن گلریزان در شهرهای آبپخش، شبانکاره، سعدآباد، تنگ‌ارم، برازجان و دالکی برگزار شد و در تمامی نقاط مشارکت و همکاری خوبی در برگزاری این مراسم را شاهد بودیم.

فرماندار دشتستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و تبلیغاتی که در این نقاط داشتیم مبلغ 400 میلیون ریال در قالب کمک‌های نقدی مردمی و کمک‌های تعهدی برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.

خسروی با بیان اینکه پرونده برگزاری جشن گلریزان در شهرستان دشتستان بسته نشده تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در 2 شهر کلمه و وحدتیه نیز شاهد برگزاری جشن گلریزان خواهیم بود و این امر در افزایش کمک‌های شهرستان تاثیر شایانی دارد.

وی ادامه داد: امت مسلمان ایران اسلامی همواره و در هر برهه زمانی و شرایط اجتماعی یاری‌رسان همنوعان نیازمند خود هستند و امر خیر کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد نیز از اقدامات پربرکت مردم است.

خسروی گفت: فرهنگ انفاق در ستاد دیه از شعائر الهی است و این دستگیری از همنوع یکی از ارزش‌های والایی بود که در انقلاب اسلامی احیا شد.

وی با اشاره به اینکه این امر خداپسندانه برکات معنوی فراوانی برای انسان‌ها دارد اضافه کرد: تجلیات این کار خداپسندانه ابتدا برای خود افراد مایه خیر و برکت و نورانیت در زندگی دنیوی و اخروی فرد است.

خسروی با بیان اینکه در سال گذشته سه جشن گلریزان و امسال هشت جشن در دشتستان برگزار شده و می‌شود گفت: این اقدام نتیجه فرهنگ‌سازی و توجه ویژه مردم به این امر خیر است.

فرماندار دشتستان ادامه داد: این عمل خیر باعث تعمیق اعتقادات باورهای دینی و توسعه مسایل فرهنگی به‌ویژه در زمینه انفاق است.

امام جمعه برازجان نیز با اشاره به آیات قران کریم گفت: احسان از جمله سفارش‌های خداوند است و هر کس آنچه را که در راه خدا بخشش و احسان کند خیر و نیکی آن به خودش برمی‌گردد و برایش ذخیره و پس‌انداز خواهد ماند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح یادآور شد: افراد جامعه از آنجایی که همه اعضای یک پیکر هستند اگر به هم کمک نکنند به ‌و‌یژه در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد تبعات آن دامن‌گیر کل جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول