اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی:

حضور زندانیان جرایم غیرعمد در زندان می‌تواند مقدمه ارتکاب جرایم عمدی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی حضور زندانیان غیرعمد را مقدمه‌ای برای ارتکاب جرایم عمدی دانست.

حضور زندانیان جرایم غیرعمد در زندان می‌تواند مقدمه ارتکاب جرایم عمدی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد شریعتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور زندانیان غیرعمد می‌تواند زمینه‌ساز و مقدمه‌ای برای ارتکاب جرایم عمدی باشد چرا که حضور و هم نشینی زندانیان آزادانه صورت می‌گیرد و این همنشینی‌ها بی‌تاثیر نیست و در روحیه فرد زندانی می‌تواند تاثیرات مخرب ایجاد کند و این فرد را به سمت جرایم عمدی سوق دهد.

وی افزود: با آزادسازی محکومان مالی و افراد بی‌بضاعت از زندان می‌توانیم از جرایم عمدی پیشگیری کنیم چرا که این زندانیان به‌خاطر نبود بضاعت مالی، بی‌احتیاط در رانندگی و شکست در معاملات اقتصادی در زندان به سر می‌برند

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، به فعالیت‌های ستاد دیه، اعضای آن و کمک‌های خیران اشاره کرد و اظهار داشت: پس از تحقیق مددکاران و احراز شرایط مالی زندانی و اخذ تخفیف از شاکی یا اولیای دم، مبلغ مورد نظر زندانی مستقیماً به شاکی داده می‌شود و این پرداخت برای محکوم در صورت بضاعت در قالب وام و در صورت عدم بضاعت مالی بلاعوض انجام می‌شود.

رئیس هیت مدیره ستاد دیه خراسان‌رضوی به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، فضائل انجام امور خیر در این ماه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ما به عنوان افراد دارای تمکن مالی مناسب باید نسبت به آزادسازی این افراد اقدام کنیم تا این محکومان مالی هم از نعمت آزادی، همجواری با اعضای خانواده، دوستان، آشنایان بهره‌مند شوند و زمینه خشنودی قلب خانواده آنان را فراهم کنیم تا در این ماه بهترین بهره‌برداری و کسب فیوضات معنوی و دنیوی را در برداشته باشیم.

همچنین در این مراسم سید منصور عبادی رئیس ستاد دیه خراسان‌رضوی گفت: حضور خیران و مردم در ستاد دیه که همزمان با ماه مبارک رمضان شده است می‌تواند زمینه بهره‌برداری بیشتر از فیوضات این ماه را در برداشته باشد.

رئیس ستاد دیه خراسان‌رضوی افزود: تاکنون در سراسر استان شاهد برگزاری این جشن‌ها بوده‌ایم که استقبال نیکوکاران و خیران در این امر خداپسندانه چشمگیر بوده است که امیدواریم  با این امر زمینه‌آزادسازی تعداد بیشتری زندانی غیرعمد را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در جشن‌های گلریزان در تایباد 57 میلیون، نیشابور 96 میلیون، قوچان 45 میلیون، سرخس 32 میلیون و تربت‌جام37 میلیون تومان توسط خیران و نیکوکاران جمع‌آوری شد و جشن گلریزان در درگز هم در 26 مردادماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول