اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان زندان‌ها:

بیش از 12 هزار زندانی نیازمند در کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان زندان‌ها گفت: 12 هزار و 500 نفر زندانی نیازمند هنوز در کشور وجود دارد و برای جلوگیری از افزایش زندانیان در کشور باید تدابیری اندیشیده شود.

بیش از 12 هزار زندانی نیازمند در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین اسماعیلی در یازدهمین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مرتکب جرایم غیر عمد و نیازمند خراسان‌رضوی در تالار تربیت نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: روزه یکی از ابزارهای رسیدن به تقوا در ماه مبارک رمضان است و به‌ عنوان شاه‌بیت ماه رمضان نیز به ‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروز باید در این گردهمایی به‌ دنبال وصل متقین باشیم و با وجود اینکه روزه، نماز و سایر اعمال نیک را انجام می‌دهیم سهمی نیز در مورد کمک به نیازمندان و محکومان جرایم غیر عمد برعهده داریم.

اسماعیلی افزود: نماز، روزه، خمس، حج و سایر اعمال پر فضیلت از جمله برجسته‌ترین اعمال به‌ شمار می‌رود اما برآوردن حاجات برادران دینی می‌تواند مُهر پایانی و قبولی این اعمال نیک باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: ملت ایران ثابت کرده‌اند که همیشه در صحنه‌های نیکوکاری حاضر و پیش‌قدم هستند، مردم ایران بنیان‌گذار فداکاری و ایثار هستند.

وی با اشاره به آسیب‌ دیدگان زلزله اخیر در آذربایجان گفت: با تمام کاستی‌هایی که در اطلاع‌رسانی این موضوع وجود داشت اما با رشادت و ایثار ملت جمهوری اسلامی، متولیان امر در کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال‌احمر تمام نیازمندی‌های این آسیب‌ دیدگان را دریافت کرده‌اند و جشن گلریزان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اسماعیلی اظهار کرد: ما با نشان دادن مسیر و اطلاع‌رسانی شفاف می‌‌‌توانیم مشارکت گسترده مردم را در تمام امور شاهد باشیم.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: 11 هزار و 930 نفر زندانی جرایم غیر عمدی در سال 90 در کل کشور با منابع مالی از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: 12 هزار و 700 نفر زندانی نیازمند با کمک خیّران، دولت، مجلس، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بیمه آزاد شدند.

اسماعیلی افزود: 12 هزار و 500 نفر زندانی نیازمند هنوز در کشور وجود دارد که باید تدابیری جدی اندیشیده شود تا به این زندانیان افزوده نشود.

رئیس سازمان زندان‌ها یادآور شد: نیازمندی برخی افراد هنوز در کشور به قوت خود باقی است حتی با نیامدن به زندان که باید در این توجه خاصی صورت گیرد.

اسماعیلی گفت: بودن در زندان برای خانواده‌های زندانیان از مصیبت بدتر است زیرا لطمه‌های حیثیتی به آنان وارد می‌کند و ممکن است برخی خانواده‌ها به جرم و جنایت نیز وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: با کمک خیّران و نیکوکاران باید مشکلات جامعه هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول