اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال جاری

375 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان‌رضوی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی گفت: ابتدای سال 91 تاکنون 375 نفر آزاد شدند که مبلغ کل بدهی آنان بالغ بر 16 میلیارد تومان بود

375 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در خراسان‌رضوی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید حسن شریعتی صبح امروز در مراسم یازدهمین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان مرتکب جرائم غیرعمد و نیازمند خراسان‌رضوی که در تالار تربیت نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان به سبب عظمت و اهمیت ویژه‌ای که نزد خداوند دارد بهترین فرصت برای کمک به نیازمندان است و باید به همت خیران دلسوز بیش از پیش برای آزادی زندانیان نیازمند و جرائم غیرعمد تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان دارای اهمیت خاصی است، تصریح کرد: باید قدر لحظات را در این ماه بدانیم و به اعمالی که انسان را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند عمل کنیم.

شریعتی در مورد ماه مبارک رمضان، افزود: پاداش الهی برای حسنات اعم از واجبات و مستحبات در این ماه فوق‌العاده افزایش می‌یابد و هر کدام از این اعمال دارای جایگاه ویژه‌ای می‌شود البته غفلت کنندگان نیز خسارت بزرگی می‌بینند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی با تاکید بر ارتقای معنوی انسان در ماه مبارک رمضان گفت: شکرگزاری از عنایات خداوند سبب نزدیکی انسان به خداوند می‌شود.

وی آزادی و حضور در بین خانواده، دوستان و جامعه را یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند در ماه مبارک رمضان دانست و یاد آور شد: در این وضعیت که ما از آزادی برخورداریم افرادی نیز به سبب ارتکاب جرائم غیرعمدی مانند بی احتیاطی در رانندگی و شکست در معاملات اقتصادی نیازمند کمک ما هستند و نباید آنان را فراموش کنیم.

شریعتی خطاب به خیران گفت: در این ماه مبارک بسیار شایسته و ارزشمند است افرادی تمکن مالی دارند به زندانیان نیازمند کمک کنند و از پاداش مضاعف الهی در این ماه برخوردار شوند.

وی از افرادی که سبب آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می‌شوند قدردانی کرد و گفت: در خراسان رضوی زندانیان نیازمندی وجود دارند که زائر امام رضا(ع) هستند و به دلیل حوادث رانندگی و ارتکاب جرائم غیرعمدی دادگاه مربوطه آنان را محکوم به پرداخت دیه و خسارت کرده‌اند و در این رابطه ما باید از این ماه مبارک به عنوان فرصت استفاده و سبب آزادی آنان شویم.

شریعتی افزود: شکرانه تمکن مالی ثروتمندان، می‌تواند آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی باشد.

رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه خراسان‌رضوی اظهار کرد: این ستاد هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان و گردهمایی نیکوکاران را برگزار می‌کند تا فرصتی برای افرادی که تمکن مالی دارند، فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی دیه دارای سه عضو رسمی و اداری است، تصریح کرد: رئیس کل دادگستری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان و مدیرکل زندان‌های خراسان‌رضوی به عنوان سه عضو ثابت، رسمی و اداری ستاد مردمی دیه خراسان‌رضوی به‌شمار می‌روند.

شریعتی با اشاره به اینکه این ستاد دارای یک هیئت امنا و مدیره نیز است، خاطرنشان کرد: هیئت امنا با دریافت کمک‌های مردمی به کمک همیاران زندان‌ها  به شناسایی و تحقیق افراد مستحق می‌پردازند و زندانیان جرائم غیرعمدی را آزاد می‌سازند.

رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه خراسان‌رضوی تاکید کرد: ستاد مردمی دیه استان تلاش می‌کند با معرفی وضعیت مالی زندانیان از شکات اولیای دم تخفیف بگیرند همچنین وام دادن و پرداخت دیه برای آزادی زندانیان از خدمات حائز اهمیت این ستاد است.

شریعتی در مورد کمک‌های خیران و ستاد مردمی دیه خراسان‌رضوی در سال 90 تصریح کرد: هزار و 149 نفر مرد و 27 نفر زن از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند که 480 نفر محکوم به دیه و 666 نفر محکوم مالی هستند.

 رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین جمع کل بدهی هزار و 146 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد تومان است که با همکاری مددکاران و ستاد دیه استان موفق به تخفیف 14 میلیارد تومان از طلبکاران شدند و بقیه از طریق وام و کمک‌های بلاعوض پرداخت شد.

وی تعداد زندانیان نیازمندی که توسط ستاد مردمی دیه خراسان‌رضوی از ابتدای سال 91 تاکنون آزاد شده‌اند را 357 نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد 349 نفر مرد و هشت نفر زن هستند که 52 نفر محکوم به پرداخت دیه و 308 نفر محکوم مالی هستند و مبلغ کل بدهی آنان بالغ بر 16 میلیارد تومان است، همچنین میزان تخفیف دریافت شده از شاکیان بالغ بر 9 میلیارد تومان است که بیش از 4 میلیارد تومان نیز توسط خود مدد جویان فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تعداد 26 نفر زندانی نیازمند از طریق مشاوره و مذاکره اصلاحی آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول