اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زندان مرکزی مشهد خبر داد

ایجاد اشتغال برای 4 هزار زندانی در زندان‌های خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مدیر زندان مرکزی مشهد گفت: برای بیش از 4 هزار زندانی در زندان‌های خراسان‌رضوی اشتغال ایجاد شده است.

ایجاد اشتغال برای 4 هزار زندانی در زندان‌های خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هوشنگ شریف‌نژاد در نشست خبری در زندان مرکزی مشهد، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کار و اشتغال بین مددجویان برای بیش از 4 هزار زندانی در زندان‌های خراسان‌رضوی اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از حرفه‌آموزی به مددجویان خبر داد و گفت: در رشته‌های مختلف معرق، مشبک، صنایع چوب و منبت، درودگری، سرمه‌دوزی، سفال‌گری، تراشکاری، نقاشی، شیرینی‌پزی و غیره مددجویان آموزش می‌بینند.

شریف‌نژاد با اشاره به اینکه 14 مربی به این افراد آموزش می‌دهند، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 1100 گواهینامه فنی و حرفه‌ای برای مددجویان صادر شده است.

مدیر زندان مرکزی مشهد در ادامه از فعال‌سازی کتابخانه زندان سخن گفت و متذکر شد: هم‌چنین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، نشریات و روزنامه‌های مختلف نیز بین این افراد توزیع می‌شود.

وی رسالت اصلی سازمان زندان‌ها را اصلاح و تربیت دانست و بیان داشت: اصلاح و تربیت بدون کار فرهنگی ممکن نیست و کار فرهنگی بدون برنامه‌ریزی میسر نمی‌شود و از آنجایی که آمار زندانیان شناور است، برنامه‌های فرهنگی و اقدامات اصلاح و تربیت زندان در دو بخش کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به بخش کوتاه‌مدت اصلاح و تربیت گفت: فوریت‌های پزشکی، بهداشتی، مددکاری، فرهنگی و انضباطی از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت است که برای مددجویان اجرا می‌شود.

شریف‌نژاد از اهم برنامه‌های بلندمدت فرهنگی و تربیتی یاد کرد و متذکر شد: برگزاری نمازهای یومیه به صورت جماعت در 15 مکان و با شرکت بیش از 4 هزار و 500 زندانی در این نمازها، برگزاری 40 محفل انس با قرآن و 11 هزار ختم قرآن کریم به ‌ویژه در ماه مبارک رمضان، برگزاری 865 کلاس احکام و اخلاق از اهم این برنامه‌ها است.

مدیر زندان مرکزی مشهد، برگزاری 150 مسابقه کتاب‌خوانی، طراحی، نقاشی و مقاله‌نویسی، برگزاری 950 سخنرانی در مناسبت‌های مختلف، ایجاد گروه‌های سرود و تئاتر و استفاده روزانه 400 نفر در دو سیانس سینما و پخش برنامه‌های آموزنده را از دیگر برنامه‌های فرهنگی بلندمدت برای مددجویان عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول