اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان بوشهر:

17 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیاز داریم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان بوشهر 17 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

17 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حیدر بحرانی صبح امروز در آیین جشن گلریزان در بوشهر اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال 22 نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان بوشهر آزاد شدند.

وی افزود: سال گذشته در 17 نقطه از کل استان بوشهر جشن گلریزان برگزار شد و این رقم در سال جاری به 26 نقطه هم خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در سال گذشته 186 نفر زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت 140 میلیارد ریال که بخشی از این مبلغ پرداخت شد و بخشی دیگر نیز با رضایت از شاکیان، از زندان آزاد شدند.

بحرانی تصریح کرد: کمترین میزان جرم به مبلغ 600 هزار تومان و بیشترین نیز 5 هزار سکه بود که به 15 میلیون تومان تبدیل شد و به دلیل اینکه مجرم توانایی پرداخت این مبلغ را هم نداشت تسهیلاتی به وی پرداخت شد تا بتواند از زندان آزاد شود.

وی با قدردانی از حضور مسئولان در مراسم جشن گلریزان اظهار داشت: حضور مسئولان در این مراسم می‌تواند بخشی از مشکلات ما را کم کند چرا که شکست جرائم منوط به آگاهی مسئولان است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: در بازدید از یکی از شهرستان‌ها، هفت پرونده طلاق توافقی را مشاهده کردیم که انگیزه 4 پرونده برای طلاق اعتیاد به شیشه بود و از این چهار پرونده سه مورد آن‌ها دارای فرزند بودند و طبیعی است که بعد از طلاق مشکلاتی برای فرزندان ایجاد خواهد شد.

بحرانی افزود: همچنین در بازدید از شیعه جزایی با موردی برخورد کردیم که یک نوجوان 11 ساله به‌دلیل شرب خمر دستگیر شده بود و قاضی پرونده از اینکه این نوجوان با این سن کم اطلاعات کافی از تمام مشروبات الکلی داشت بسیار متعجب شده بود.

وی تاکید کرد: مدینه فاضله این نیست که همه خیابان‌ها طلاکاری شده و همه چیز خوب پیش برود بلکه مدینه فاضله این است که در قبال یکدیگر احساس مسئولیت کنیم.

انتهای پیام//د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول