اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر دادگستری خبر داد

آزادی 5 هزار زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های دولتی

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر دادگستری گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، 5 هزار زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک‌های دولتی در کشور آزاد شدند.

آزادی 5 هزار زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامرضا سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: دولت در سفرهای استانی تعهد کرده تا پایان دولت دهم 8 هزار نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کند و در هر سفر استانی مبلغی به این امر اختصاص می‌دهد.

وی افزود: در همین ارتباط تاکنون 5 هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد در کشور با کمک‌های دولتی آزاد شدند.

قائم مقام وزیر دادگستری تصریح کرد: تا پایان سال 90 نیز 12 هزار و 783 نفر زندانی جرائم غیرعمد که واجد شرایط بودند با کمک‌های مردمی و دولتی آزاد شدند.

سعیدی اضافه کرد: از این تعداد 11 هزار و 930 نفر از محل منابع مالی و 853 نفر نیز بدون پرداخت وجه نقد و با اخذ رضایت از شاکیان آزاد شدند.

وی در ارتباط با خدمات صندوق تامین خسارات بدنی هم اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت در اواخر سال گذشته، مقرر شده این صندوق 40 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمده به ستاد دیه کمک کند و ستاد دیه نیز این مبلغ را برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد که واجد شرایط باشند پرداخت خواهد کرد.

قائم مقام وزیر دادگستری با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال 17 میلیارد تومان از این کمک 40 میلیارد تومانی پرداخت شده است گفت: آنچه مسلم است این است که کمک‌های دولتی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کافی نیست و در این زمینه نیازمند کمک خیرین هستیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول