اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

خراسان‌شمالی بیشترین درخت کهنسال در کشور را داراست

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی گفت: این استان بیشترین تعداد درخت کهنسال را در میان استان‌های کشور دارد.

خراسان‌شمالی بیشترین درخت کهنسال در کشور را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی، علی‌اکبر وحدتی اظهار کرد: سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تا کنون طرح‌های مختلفی را برای شناسایی، معرفی و حفظ این درختان در این استان اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: تا کنون در قالب این همکاری، 45 اصله درخت کهنسال در خراسان‌شمالی شناسایی شده که از این بین، تاکنون 23 اصله درخت در بخش میراث طبیعی استان به ثبت رسیده و مابقی نیز در اجلاس آتی شورای سیاست‌گذاری ثبت آثار در ماه آینده و در استان البرز، ثبت خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: هم اکنون در روستایی رویین این استان، چهار اصله درخت چنار با عمری بیش از 500 سال شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: به منظور حفظ این میراث طبیعی، جلسه‌ای با شورای روستای رویین برگزار و مقرر شد در جریان اجرای طرح‌ سنگفرش این روستا، حریم این میراث طبیعی حفظ شود.

وحدتی در ادامه از ارسال 22 پرونده ثبت آثار تاریخی، میراث معنوی و طبیعی این استان برای دفتر ثبت آثار و میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی کشور خبر داد.

وی گفت: با دفاع از این پرونده‌ها در دفتر ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، این پرونده‌ها به ثبت ملی خواهد رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی اظهار کرد: از پرونده‌های پیشنهادی 10 فقره مربوط به آثار تاریخی استان، چهار پرونده متعلق به میراث معنوی و هشت پرونده نیز در حوزه میراث طبیعی منطقه است.

وی تصریح کرد: در صورت توفیق در ثبت هشت پرونده میراث طبیعی استان، شمار میراث طبیعی ثبت شده خراسان‌شمالی به 33 اثر رسیده و این استان از این نظر در میان استان‌های کشور رکورددار می‌شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول