اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درختی که حدود 200 سال قدمت دارد

درخت گردوی کهن‏سال تویه دامغان ثبت ملی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: درخت گردوی کهن‏سال تویه، با حدود 200 سال قدمت واقع در شهرستان دامغان در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

درخت گردوی کهن‏سال تویه دامغان ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمید یزدانی صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه این درخت حدود 200 سال قدمت دارد، اظهار داشت: نام بومی این درخت «آغوز» است.

وی با اشاره به اینکه این درخت در میان بافت روستای تویه و باغات آن قرار دارد، گفت: بیشتر درختان این باغ‏ها را گردو تشکیل می‏دهد و این درخت، کهن‏سال‏ترین درخت گردوی این دهستان است.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: درخت گردوی کهن‏سال تویه دارای تنه‏ای واحد و قطور است که آثار پوسیدگی ظاهری در آن دیده نمی‏شود.

یزدانی با اشاره به اینکه دهستان تویه‏دروار به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری استان سمنان شناخته شده و در حال حاضر گردشگران زیادی دارد، گفت: وجود باغات گردو و این درخت کهن‏سال عامل مهمی در جذب گردشگر به این منطقه است.

به گزارش فارس، درخت گردو از گونه‏های با ارزش استان و کشور بوده که میوه و چوب با ارزشی دارد، گردو مهم‏ترین محصول باغات تویه‏دروار است.

این درخت در روستای تویه ـ کوچه شهید مجتبی شهابی (داش‏دره قدیم) ـ منشعب شده از بلوار اصلی شهمیرزاد (بلوار امام) قرار دارد.

درخت گردوی کهن‏سال تویه به شماره 136 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول