اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

آغاز برداشت میوه از درختان معتدله جهرم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم از آغاز برداشت میوه درختان معتدله از 85 هکتار باغ‌های این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت میوه از درختان معتدله جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جلال بهجو عصر امروز در یک نشست خبری که در اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهرم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 85 هکتار از سطح باغ‌های شهرستان جهرم به کاشت درختان معتدله نظیر زردآلو، هلو و آلو قطره طلا اختصاص یافته که عمده آن مربوط به بخش خفر است.

وی افزود: از این مقدار سطح زیر کشت 70 هکتار زردآلو، 9 هکتار هلو و شش هکتار آلو قطره طلا است که کار برداشت آن از اوایل خرداد ماه آغاز و تا نیمه دوم تیر ماه ادامه دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه محصول تولیدی درختان معتدله پس از برداشت به شهرستان‌های فارس صادر می‌شود، بیان کرد: امید می‌رود که با توجه به ظرفیت مناسب جهرم در تولید پرورش درختان معتدله در آینده شاهد توسعه کشت این محصولات باشیم. 

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به کشت مستقیم پنبه در مزارع بخش کردیان شهرستان جهرم نیز گفت: 75 هکتار از اراضی بخش کردیان شهرستان جهرم به کاشت پنبه به صورت مستقیم اختصاص یافته است. 

بهجو ادامه داد: در این نوع روش کشت تمام یا قسمتی از پس‌مانده‌های محصول قبلی در سطح خاک نگهداری می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه کشت مستقیم مبنا و اساس کشاورزی حفاظتی است، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای کاشت پنبه به صورت مستقیم کاهش عملیات خاکورزی و مدیریت بقایای گیاهی موجود درخاک است.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول