اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

منابع طبیعی مسئول قطع درخت 830 ساله ساری نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: منابع طبیعی مسئول قطع درخت 830 ساله ساری نیست، زیرا این درخت در زمین وقفی قرار داشت.

منابع طبیعی مسئول قطع درخت 830 ساله ساری نیست

عباسعلی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  در آمل در پاسخ به سئوالی مبنی بر مسئولیت قطع درخت قدیمی و 830 ساله در ساری ابراز داشت: در ابتدا سئوالی از تشخیص ‌دهندگان سن درخت دارم که چگونه این میزان سن را تشخیص دادند.

وی افزود: به علت اینکه این درخت یک نوع درخت هلاکی بوده که حتی با مته سال‌سنج هم نمی‌شود عمر آن را تشخیص داد این مسئله خود جای بحث دارد.

نوبخت با اعلام اینکه این درخت در زمین وقفی قرار داشت، تصریح کرد: ما متولی درختان در عرصه‌های منابع ملی هستیم و در عرصه‌های مستثنیات که می‌تواند شخصی یا وقفی باشد ما در واقع متولی آن درختان نیستیم.

این مسئول اضافه کرد: هر کس که این نوع درختان در ملکش باشد بدون مراجعه به منابع طبیعی می‌تواند آن را قطع کرده و از آن استفاده کند البته این امر یک قانون محسوب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران بیان داشت: ولی برای حمل آن درخت به بازار هدف افراد مجبورند از منابع طبیعی استعلام بگیرند تا متخلفانی که در عرصه‌های ملی دست به قطع درخت می‌زنند با افراد عادی قابل تشخیص باشند.

وی با تاکید اینکه ما در چارچوب قانون عمل کردیم، متذکر شد: تقاضایی که اوقاف و امور خیریه در این زمینه به ما داده باید رسیدگی می‌شد که ما نیز آن را رسیدگی کردیم و طبیعتا آن درخت که در زمین وقفی قرار داشت قطع شد.

نوبخت در پایان اذعان داشت: ما در هر مکانی هر نوع درختی که برای افراد خطرساز باشد، حتی در عرصه‌های منابع طبیعی ناچاریم به دلیل حفاظت از جان مردم آن را قطع کنیم و به جای هر درختی که قطع شده نهال‌کاری می‌شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول