اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار خبر داد

افزایش قطع درختان تاغ و قاچاق چوب در گرمسار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از افزایش قطع درختان تاغ و قاچاق چوب در گرمسار خبر داد.

افزایش قطع درختان تاغ و قاچاق چوب در گرمسار

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بهرام میرآخوری گفت: متاسفانه در چند روز گذشته، افراد سودجو مبادرت به قطع درختان تاغ و قاچاق چوب در این منطقه کرده‏‌اند.

وی با اشاره به قطع درختان تاغ و قاچاق چوب در شهرستان گرمسار تصریح کرد: کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در حال بررسی میزان خسارت‏‌های وارد شده با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان و پیگیری و دستگیری این افراد هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: با توجه به حفاظت درختان و مراتع از محیط زیست و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تخریب خاک، بهره‏‌برداری‏‌های غیراصولی از این منابع، خسارات جبران‏‌ناپذیری را به شهرستان تحمیل می‏‌کند.

میرآخوری تصریح کرد: با از بین رفتن پوشش گیاهی بیابان‏‌های اطراف شهرستان علاوه بر فرسایش بادی خاک و هجوم شن‏‌های روان که سبب آلودگی هوا و بیماری‏‌های تنفسی و... می‏‌شود، حوزه‏‌های آبخیز منطقه نیز نابود خواهد شد و باید برای جبران این موارد هزینه و سرمایه‏‌گذاری زیادی انجام شود.

وی افزود: در سال‏‌های گذشته نیز افرادی مبادرت به قطع درختان تاغ کردند که با همکاری نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر و جریمه نقدی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار ادامه داد: مردم در صورت مشاهده این‏گونه موارد حتماً با شماره تلفن 09696 ستاد خبری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تماس بگیرند یا به نیروی انتظامی اطلاع و منابع طبیعی را در امر جلوگیری از قاچاق چوب این درختان ارزشمند یاری دهند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول