اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهره‌برداری توزیع برق بجنورد:

باغداران برای شاخه‌‌زنی درختان ممانعت نکنند

خبرگزاری فارس: مدیر بهره‌برداری توزیع برق بجنورد نسبت به ممانعت برخی باغداران در رابطه با شاخه‌زنی درختان تذکر داد و گفت: باغداران برای شاخه‌‌زنی درختان ممانعت نکنند.

باغداران برای شاخه‌‌زنی درختان ممانعت نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی، محمد دره‌کی اظهار کرد: کشاورزان و باغداران استان از اقدامات مرتبط با ایمنی و حفاظت از شبکه‌های برق که منجر به شاخه‌زنی برخی اشجار می‌شود، ممانعت نکنند.

وی افزود: با توجه به فصل برداشت محصول و پرباری درختان، ورود شاخه‌های برخی درختان به محدوده شبکه‌های برق، می‌تواند مشکلاتی را برای تأسیسات برقی ایجاد کند که تنها راه مقابله با این مشکلات، شاخه‌زنی درختان است.

دره‌کی یادآور شد: این قبیل درختان به محض وزش باد و بارش باران و وقوع طوفان خطراتی را برای تأسیسات برقی و همین طور اهالی منطقه ایجاد می‌کنند که آخرین نمونه این موارد را در درختان اطراف انشعاب صدا و سیمای خراسان‌شمالی شاهد بودیم.

وی احتمال اتصال شبکه حین برخوردهای مکرر شاخه‌ها و آتش‌سوزی و قطع برق را از جمله خطرات پیش رو عنوان کرد و گفت: به همین منظور، شرکت توزیع برق استان هر ساله عملیات شاخه‌زنی اشجار را در فهرست برنامه‌های خود قرار می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری توزیع برق بجنورد با بیان اینکه دغدغه باغداران بابت مثمربودن این قبیل درختان را درک می‌کند، تصریح کرد: در عین حال برای پیشگیری از وقوع هر نوع حادثه‌ای ناچار به شاخه‌زنی درختان حریم شبکه‌ها هستیم.

وی خواستار همکاری بیشتر کشاورزان، باغداران و دهیاران روستاها را با پرسنل واحدهای عملیاتی توزیع برق استان در این رابطه شد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول