اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر - رویان:

6 هزار متر مکعب از درختان نوشهر نشانه‌گذاری شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: در سال گذشته در مجموع 6 هزار و 147 متر مکعب از درختان شهرستان نوشهر نشانه‌گذاری شد.

6 هزار متر مکعب از درختان نوشهر نشانه‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر، ایرج شاه‌حسینی گفت: 4 هزار و 57 متر مکعب از این نشانه‌گذاری‌ها در مستثنیات باغی اشخاص و یک‌هزار و 691 متر مکعب در اراضی واگذار شده به اشخاص از جمله زمین‌های 10 هکتاری و 399 مترمکعب در اراضی ملی و جنگلی خارج از طرح‌های جنگل‌داری بوده است.

وی با بیان اینکه حجم چوب استحصالی در حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان 5 هزار و 445 مترمکعب بود، بیان داشت: میزان فروش چوب‌های بازداشتی و پروانه قطع‌های مربوط به مسیر طرح‌های عمرانی نیز 483 مترمکعب بود.

شاه‌حسینی تأکید کرد: پارسال برای تأمین نیاز روستاییان جنگل‌نشین، تعداد 44 فقره حواله چوب روستایی به حجم 130 مترمکعب صادر شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نوشهر ـ رویان گفت: استحصال 750 مترمکعب چوب تبدیلی در کارخانه‌های چوب‌بری از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

به گفته این مسئول، اعمال نظارت بر مالکیت اراضی ملی از اهداف مهم ادارات منابع طبیعی است و بر همین اساس 3 هزار و 198 مترمربع از اراضی منطقه، مستندسازی شد.

به گزارش فارس، حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول