اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راه‌اندازی سیستم ضد تگرگ در باغات اهر

محصولات سردرختی اهر دیگر از سرما نمی‌ترسند

خبرگزاری فارس: فرماندار اهر گفت: راه‌اندازی سیستم و دستگاه ضد تگرگ در منطقه ورگهان باعث کاهش خسارت وارده ناشی از بارش تگرگ به محصولات زراعی خواهد شد.

محصولات سردرختی اهر دیگر از سرما نمی‌ترسند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار دستگاه ضد تگرگ با اشاره به اینکه منطقه "ورگهان" یکی از مناطق مستعد ویژه در تولید محصولات باغی به خصوص میوه‌های سردرختی است، اظهار کرد: سالانه بیش از 70 هزار تن میوه در این منطقه تولید می‌شود که این رقم بیش از نیمی از تولیدات میوه سردرختی شهرستان را شامل می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته با وجود تلاش مضاعف کشاورزان به جهت بروز حوادث غیرمترقبه ناشی از نزولات جوی به خصوص بارش تگرگ خسارت جدی به کشاورزان و مشکلات معیشتی وارد آمده است که امیدواریم با نصب این دستگاه که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی دنیا در حال اجراست، شاهد کاهش خسارت باغداران و کشاورزان باشیم.

رئیس ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان اهر گفت: با وجود تلاش‌های همه‌جانبه دستگاه‌های متولی امر بیمه محصولات کشاورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی و تبلیغات چهره به چهره میزان قابل توجهی از اراضی کشاورزی و باغی بیمه شده‌اند که امیدواریم با تسهیلات ویژه تشویقی دستگاه‌های بیمه‌گر و تمهیدات خاص دولت شاهد ترغیب روستائیان برای بیمه محصولات خود باشیم.

وی یکی از محورهای توسعه شهرستان اهر را بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: شهرستان اهر به علت موفقیت خاص جغرافیایی و آب و هوایی منطقه یکی از مناطق مستعد برای تولید محصولات کشاورزی است که امیدواریم با تلاش مضاعف، تخصیص اعتبارات ویژه و همکاری کشاورزان با مسئولان شاهد توسعه بخش کشاورزی در این  شهرستان باشیم.  

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول