اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی، مرز طولانی و تهاجم فرهنگی-2

حسین‌پور: بدسرپرستی و فرار از منزل مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی سربیشه است

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه در راستای سلسه نشست‌های "خراسان جنوبی، مرز طولانی و تهاجم فرهنگی" گفت: بدسرپرستی و فرار از منزل مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی سربیشه است.

حسین‌پور: بدسرپرستی و فرار از منزل مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی سربیشه است

غلامرضا حسین‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند پیرامون مسئله تهاجم فرهنگی در راستای سلسه نشست‌های "خراسان جنوبی، مرز طولانی و تهاجم فرهنگی" در سرپرستی خبرگزاری فارس خراسان جنوبی اظهار کرد: مهم‌ترین ابزار و مصادیق تهاجم فرهنگی در شهرستان سربیشه مواد مخدر و اعتیاد، بدسرپرستی در خانواده‌ها، فرار از منزل، عدم اشتغال، استفاده غیر اصولی جوانان از اینترنت و موبایل، توزیع مواد مخدر صنعتی، مدگرایی و تکدیگری است.

وی تصریح کرد: قربانیان اصلی شبیخون فرهنگی دشمن جوانان و نوجوانان، افراد بیکار و معتادان هستند که با کوچکترین غفلت دشمن این دسته از افراد را ربوده و نابود می‌کند.

 

قربانیان شبیخون فرهنگی سربیشه نابسامان هستند

فرماندار سربیشه در پاسخ به این اینکه آیا با افراد قربانی شده شبیخون فرهنگی تماس داشته‌اید و وضعیت آنها چگونه است، افزود: آری با اینگونه افراد روبرو شدیم و اینگونه افراد از نظر خانوادگی بسیار نابه سامان و دچار آشفتگی روانی و اجتماعی هستند.

حسین‌پور با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری دشمن در پیاده کردن تهاجم فرهنگی در جامعه بسیار بالا است، یادآور شد: در راستای خنثی‌سازی اهداف نرم دشمن برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی دقیق و آینده‌نگری اصولی و ارزشی توسط مسئولان کشور بسیار ضروری است.

وی گفت: ایجاد فضاهای تفریحی و سالم، ساخت سالن‌های ورزشی، کتابخانه، پارک و فضاهای فرهنگی به منظور پر کردن اوقات فراغت شهروندان به ویژه جوانان توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان انجام شده است.

 

جریان‌هایی دروغین که به اغفال مردم می‌پردازند شناسایی شدند

فرماندار سربیشه ادامه داد: به منظور خنثی‌سازی اهداف دشمن در این شهرستان حراست از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی، کنترل و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر و برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی توسط نهادهایی مختلف سربیشه انجام شده است.

حسین‌پور اظهار کرد: معلمان و روحانیون از تاثیرگذارترین افراد در نشر معارف و ارزش‌های اسلامی در جامعه هستند که این اقشار در شهرستان سربیشه در حد مطلوبی به رسالت خود عمل کردند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان افراد و جریان‌هایی دروغینی شناسایی شده‌اند که به اغفال مردم می‌پردازند، تصریح کرد: اما در سربیشه گروهایی از قبیل گروه‌های شیطان‌پرستی، رپ و راک وجود ندارند.

 

مدارس و دانشگاه‌ها بسترهای ظهور و بروز ناتوی فرهنگی است

فرماندار سربیشه عمده بسترهای ظهور و بروز ناتوی فرهنگی شهرستان را مدارس و دانشگاه‌ها دانست و افزود: اما به دلیل وجود اعتقادات راسخ در بین نوجوانان و جوانان مدارس و دانشگاه‌های سربیشه تاکنون اهداف دشمن جنبه اجرایی پیدا نکرده است.

حسین‌پور در پاسخ به این سؤال که آیا تدابیر انتظامی و اجرایی برای مهار شبیخون فرهنگی در شهرستان کافی است، یادآور شد: به نظر می‌رسد این روش‌ها کمتر به نتیجه می‌رسد و این اقدامات باید توام با مسائل فرهنگی و آموزشی مورد استفاده قرار گیرد. وی ادامه داد: برای جلوگیری از روند سریع شبیخون فرهنگی دشمن صرفا نمی‌توان بر ابزار انتظامی تکیه کرد.

 

عملکرد صدا و سیمای استان در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن ضعیف است

فرماندار سربیشه در پاسخ به این سؤال که معدل عملکرد رسانه‌های خراسان جنوبی در تقویت یا مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن چگونه است، گفت: نقش صدا و سیمای خراسان جنوبی در این زمینه ضعیف بوده و سخنرانی‌ها تاثیر کمتری دارد.

حسین‌پور اضافه کرد: ساخت برنامه‌های مناسب آموزشی در قالب انیمیشن و فیلم از طریق صدا و سیمای استان برای فرهنگ‌سازی عامه مردم بسیار موثر است.

وی اظهار کرد: از ظرفیت‌های صدا و سیمای استان به منظور آموزش عمومی مهارت‌هایی زندگی، آگاه‌سازی نقش‌ها و مسئولیت‌های دانش‌آموزان پسر و دختر به آنها و مقابله جدی با پوچ‌گرایی و بی‌هویتی در حوزه جوانان باید نهایت استفاده و بهره‌برداری انجام شود.

فرماندار سربیشه تصریح کرد: عملکرد روزنامه‌ها و جراید استان نیز در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به منظور خنثی‌سازی توطئه‌های شبیخون فرهنگی دشمن ضعیف بوده است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول