اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

تفکر و انگیزه وقوع جرم در جامعه از بین برود

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد تا تفکر و انگیزه وقوع جرم در جامعه از بین برود.

تفکر و انگیزه وقوع جرم در جامعه از بین برود

رضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به شرایط خاص سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فراهم‌ نشدن شرایط مناسب برای برخورداری همه اقشار و افراد از فرصت‌های مرزی، عدم آگاهی، جهل، کمرنگ‌شدن ایمان و اعتقادات دینی و برخی سوء مدیریت‌ها در این استان از مهم‌ترین عوامل رشد انگیزه برای بزه‌کاری است که در این راستا برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد تا زمینه و تفکر ارتکاب جرم در سطح جامعه از بین برود.

وی فقر فرهنگی، تورم، گرانی و بیکاری را از دیگر علل پدیده بزهکاری عنوان کرد و گفت: برای از بین بردن انگیزه بزه‌کاری، مشارکت همه جانبه و مستمر دستگاه‌های فرهنگی متولی از جمله رسانه‌های همگانی، آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، تبلیغات و ارشاد اسلامی و قوه قضائیه ضروری است.

طاهری در ادامه کمرنگ‌شدن ایمان و اعتقادات دینی را از دیگر عوامل در ارتکاب جرم و جنایت عنوان کرد و  افزود: آموزه‌های قرآنی، احادیث و روایات، الگوهای ارزشی در این زمینه هستند که باید در جامعه نهادینه شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: سیستان‌وبلوچستان با توجه به دوری از مرکز، رشد جمعیتی جوان و شرایط جغرافیایی خاص دارای مشکلات ویژه‌ای است که نیازمند برنامه‌ریزی بنیادی در زمینه ایجاد شغل پایدار، رشد و توسعه اقتصادی ـ فرهنگی و همچنین تقویت زیرساخت‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جرم و جنایت در دنیا پنج درصد است، گفت: این رقم نسبت به نرخ رشد جمعیت بسیار نامتعادل است و این نشان می‌دهد که استکبار جهانی اقدامات گسترده و هدف‌داری را برای ترویج گناه و نافرمانی‌های مدنی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان‌وبلوچستان استفاده از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی نوین از جمله ماهواره‌ها و اینترنت را نامتعارف و غیراخلاقی عنوان کرد و یادآور شد: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم یک اراده سیاسی است که برای تغییر هویت و هنجارهای ارزشی مردم جهان طراحی شده و در لوای مدرنیزه‌شدن به این جوامع تزریق می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول