اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

رواج مداحی غربی از مهم‌ترین اهداف دشمن است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل گفت: دشمن استکباری می‌خواهد مداحی‌های ما باب طبع آنها باشد به همین دلیل رواج مداحی غربی از مهمترین اهداف دشمنان است.

رواج مداحی غربی از مهم‌ترین اهداف دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمد قنبری بعدازظهر امروز در همایش مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران این شهرستان با عنوان "رمضان و آموزه‌های دینی" بیان داشت: باید اهل بیت در هر کاری سرلوحه امور باشند و هر چه قدر زندگی خود را با معیارهای اهل بیت بیشتر تنظیم کردیم به همان میزان رستگاری در دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهیم زد.

وی افزود: باید در بیان مصیبت‌های معصومین مقاتل معتبر به خوبی خوانده شده و در بیان روضه‌ها با دقت بیشتری کار کنیم.

قنبری با بیان اینکه تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی از مباحث مهمی هستند که رهبر انقلاب از 20 سال گذشته تاکنون به روشنی نسبت به آنها هشدارها و تاکیداتی دارند، تصریح کرد: نباید مجالس عزا و روضه‌های ما باب طبع کشورهای استکباری و غربی باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اعلام اینکه با نزدیک شدن به ایام ماه محرم و سوگواری اهل بیت ابزار و آلات موسیقی زیادی از خارج وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: دشمن استکباری می‌خواهد بدعت‌های زیادی را وارد مداحی ما کند البته در اینجا نوبت ما است تا با هوش و زکاوت خاصی در این راه فعالیت داشته باشیم.

قنبری با تاکید اینکه رواج مداحی غربی از مهم‌ترین اهداف دشمن استکباری است، اذعان داشت: باید در همه امور گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم تا به بیراهه نیافتیم.

یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز در این همایش با اعلام اینکه تربیت از دشوارترین امور است، خاطرنشان کرد: همه اهل بیت و پیامبران برای تربیت بشریت آمدند البته انسان باید مالک نفس خود باشد که این امر یکی از سخت‌ترین کارها است.

حجت‌الاسلام عزیز‌الله زارع با اعلام اینکه تربیت خود به مراتب از تربیت یک حیوان سخت‌تر است، گفت: زیرا یک حیوان قدرت تجزیه و تحلیل ندارد ولی انسان در ابتدایی‌ترین گام تربیتی دست به آنالیز و تحلیل می‌زند.

وی با بیان اینکه شیطان برای انسان در مسیر صراط مستقیم کمین می‌زند و به افرادی که به بیراهه و کج‌راهه می‌روند کار خاصی ندارد، تصریح کرد: بخشی از کار مداحان تربیت است و برای این کار باید ابتدا خودسازی را در دستور کارهای‌مان قرار دهیم زیرا تا وقتی که به نپردازیم جامعه‌پردازی ممکن نیست.

زارع با اشاره به اینکه باید مداحان مطالعه مستمر تفسیر و مقاتل معتبر را در زندگی خود به صورت روزمره انجام دهند، گفت: باید کلام مداحان در روح و جان مردم اثرگذار باشد.

وی تاکید کرد: اگر روزی در خود احساس کردیم که از منبر و منبری بی‌نیاز شدیم آن روز، روز به انحراف کشیده شدن ما است زیرا پیامبر اسلام به اصحاب و فرشتگان می‌فرمودند که مرا موعظه کنید.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول